Mattlakk Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hei! Jeg skal gå til innkjøp av et speilreflekskamera som skal brukes mest til filming. Jeg kan lite om kameraer, men ble anbefalt Sony a57. Jeg vil gjerne vite om dette er et godt kjøp i den prisklassen det er i, eller om dere anbefaler andre kameraer i samme prisklasse. Mvh! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Kan jeg spørre hvem som anbefalte deg Sony ? Forhandler som begynner på E eller L ? Eller noen andre ? Canon er det de fleste bruker til video produksjon og finnes veldig mye tilbehør nettopp tilpasset dette. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Elkjøp pusher bare Canon om dagen Så da er du vel fornøyd......... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Ekke fornøyd for den jeg spurte har ikke svart... Dessuten kunne ikke merke interessert meg mindre, for skulle jeg tatt klassikeren og anbefalt det jeg bruker så finner du fint lite Canon i infoen min. 1 Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Den som anbefalte meg dette var en privat fotograf, ikke en butikk! Jeg er åpen for alle merker, hvis det er canon som gjelder, hvilken type er best til video? (Helst i samme prisklasse som a57) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Canon 600D, 650D, 60D, 7D og 5D MkII/MkIII, men alle disse blir nok dyrere, 650D ligger på ca. 4000.- med objektiv som rimeligste av disse. Kanskje et systemkamera uten speil kan være veien og gå, det er flere modeller som er bra på video, men de har ikke jeg store kjennskap til. Endret 28. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Det er ikke bare Canon som gjelder til video, bare for å avkrefte det med en gang, du kan fint bruke andre merker( Panasonic og Sony feks fungerer utmerket) Spørmålet er vel heller hva slags filming du skal bruke det til? Og hadde lest meg opp på hva som står på dpreview, Steve Huff og andre kamerasider om de forskjellige merkene og modellene. Heller det enn å stole blindt på visse utsagn som kommer på dette forumet...... Søk mer kunnskap først på egenhånd via seriøse tester, og bruk heller forumet som supplement, ikke som det eneste grunnlag til valg av kamera. Endret 28. desember 2012 av Karabin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå