Gå til innhold

Ny tlf (som fungerer i Norge og USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerikanerne har flere mobilnett bygget på forskjellige standarder.

GSM er det en del som har, CDMA er vel konkurrenten?

En moderne GSM-telefon med støtte for en haug av nett funker i USA.

4G er ikke nødvendigvis likt i Norge og USA, men det er vel slik at det i dag ikke finnes noen mobil med støtte for begge 4G-nettene i en og samme enhet mener jeg..

Lenke til kommentar

Amerikanerne har flere mobilnett bygget på forskjellige standarder.

GSM er det en del som har, CDMA er vel konkurrenten?

En moderne GSM-telefon med støtte for en haug av nett funker i USA.

4G er ikke nødvendigvis likt i Norge og USA, men det er vel slik at det i dag ikke finnes noen mobil med støtte for begge 4G-nettene i en og samme enhet mener jeg..

vil du tro samsung galaxy s3 er et trygt kjøp da?

Lenke til kommentar

Dersom man bruker gsm bruker man sim-kort. Med cdma bruker man ikke kort, da er abonnementdataene programmert i telefonen. hvis jeg har forstått det rett...

En cdma-telefon kan du glemme å bruke her hjemme. Jeg har vært i USA, og brukt flere gsm-telefoner, senest iPhone 4S og Samsung Galaxy S 3. Hadde ikke noen problemer. I tillegg hadde jeg et amerikansk sim-kort fra Red Pocket, for å ringe billigere innen USA. Hadde en egen telefon til det, for å slippe å bytte sim-kort. Med to telefoner, var jeg sikret å være tilgjengelig både hjemmefra og for slekt og venner i USA. Men for øvrig brukte jeg en god del Skype, der det var trådløst internett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du må ha telefon som støtter 900 og 1800 for Europa, og 1900 for USA. De fleste har dette, enklest får du oversikt på gsmarena.com.

Lenke til kommentar

Du sier ikke noe om hvor i USA du planlegger å flytte. Dette vil ha stor innvirkning på hva du bør velge av CDMA eller GSM, da GSM-nettet i USA tidvis er veldig røtent.

Det beste valget hvis du kun skal gå etter dekningsmulighetene er å kjøpe en mobil som kan veksle mellom CDMA og GSM, men her er utvalget noe snevert.

Motorola har vel laget noen terminaler med Android og begge typer radio, f.eks. Droid 2 Global:

http://www.gsmarena.com/motorola_droid_2_global-3636.php

-KJ

Lenke til kommentar

La meg legge til at jeg har brukt gsm i følgende områder, som for det meste er bra befolkede støk:

San Antonio og omegn, TX

Orlando og omegn, FL

New York City, NY

Sacramento og omegn, samt strekningen Sacramento - Napa Valley - San Francisco, CA

Highway 1 strekningen San Francisco Los Angeles, CA

Det er ikke særlig tett befolket på deler av HWY 1, men det er en populær rute. Jeg både ringte og tekstet på vei nedover fra SF til LA.

På den annen side har jeg vært i områder med særdeles stor befolkning, hvor tilgang til gsm eller cdma ikke er noe tema.

Men USA er et gigantisk land, og det sier seg selv at det finnes plenty områder der man vil få problemer med dekning. Men når det gjelder gsm, bedrer dette seg stadig.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...