Swiggle Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hei, jeg har lenge tenkt på å kjøpe en gaming pc, den skal kunne kjøre blandt annet skyrim på fullt, Assasins creed 3 og andre kommende spill. Med andre ord, den skal kunne vare en god stund. Med dette så lurer jeg på hva noe slikt koster. Penger er ikke noe problem men jeg vil helst ikke betale massevis av penger på noe som egentlig ikke varer lenge og ikke er i nærheten så god som jeg hadde betalt for. Jeg har ikke tenkt å si så mye om budsjett men jeg vil helst at den skal være under 20k. Forhåpentligvis er en god gaming pc billigere enn som så Takker for alle som bidrar med forslag! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Forslag til 10.000 lappen fra dustinhome.no Lenke til kommentar
Jonna4 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Siden du har tenkt å ha en ganske top notch pc ville jeg kjøpt 2 GPU er. Som denne: det følger med 2 spill http://www.dustinhome.no/product/5010637931/gigabyte-geforce-gtx-670-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Til power supply ville jeg valgt en: Siden du kanksje skal ha SLI (2 GPU er) er det viktig med en bra PSU http://www.dustinhome.no/product/5010545851/corsair-ax-750w-professional-series-modular-psu/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Et annet hovedkort: http://www.dustinhome.no/product/5010649527/msi-z77-mpower-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker eller http://www.dustinhome.no/product/5010625160/asus-p8z77-v-pro-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Spørsmålet når du sier fullt blir jo da på hvilken oppløsning og hz? Skal du ha 1920x1080 (120hz/144hz) (noe jeg helt klart vil anbefale i forholdt til en vanlig 60hz skjerm) og vil makse fps'en så godt som det lar seg gjøre så må du gå for GTX690 eller crossfire HD7970. Jeg bygget ny gaming pc for 3 ukers tid siden. Kjøpte BenQ XL2420T (120hz) skjerm, i5-3570k + 212 kjøler, Sapphire HD7970 3GB - Ghz editon (m/Vapor-X kjøler), Asus P8Z77-V Pro, 8GB ram, XFX Proseries 850W og satte det inn i et R3 kabinett. En helt ny opplevelse å spille BF3 på Ultra med stabilt 80+ fps. Med skjermkortet jeg anbefalte så får du for øvrig med Far Cry 3, Hitman Absolution, Sleeping Dogs og 20% av kjøp på MOH Warfighter. Det knuser GTX680 i BF3 og mange andre spill etter den nye driveroppdateringen (never settle), og det til prisen av et GTX670. Med den custom cooleren kalt Vapor-X makser kortet mitt på 70C med en viftehastighet på 40% (høres ikke med headset). Til info er både skjermkortet og PSU'en jeg gikk for på tilbud hos Komplett nå. Du sparer ca kr 500 i forhold til det jeg betalte for 2-3 uker siden. Samt med den strømforsyningen og hovedkortet har man mulighet for å slenge inn et HD7970 til når det ønskes/trengs. Lykke til med byggingen 1 Lenke til kommentar
Swiggle Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Hvor mye kostet den da? kjøpte du alle delene fra samme sted? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg vil generelt ikke anbefale doble skjermkort, verken CF, SLI eller skjermkort med integrert dobbelkjerne som 690 osv. Nvidia 680 er min klare anbefaling. Her er noe jeg plukket fra Komplett. Kan anbefale Qpad MK85 og Razer Taipan som tastatur/mus. Skjerm har jeg ikke noe å anbefale for deg. CPU-kjøleren jeg har satt opp er ekstremt bra. Bare benytt en egen viftestyring, og ikke dritten som Corsair kaller Corsair Link. (Usikker på om H100i passer i det kabinettet OBS OBS). Doble SSD'er i RAID 0 er helt konge. Jeg ville heller brukt penger på 2 SSD'er enn 2 GPU'er. Du har jo nå støtte for TRIM (på RAID) på disse nye brikkesettene, og Intel er upåklagelig. Noen tanker du kan spinne på iallfall .... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Hvorfor 680 når 670 er bortimot like kraftig og ikke minst mye billigere. Hvorfor i7 i en spill-PC? Hvorfor TX850 når man får AX750 til 100kr mer, eller for den saks skyld NZXT Hale 90 750W til femtilappen mindre. 1200kr på minnebrikker?? Jeg kan garantere at TS overhodet ikke vil merke noen forskjell mellom disse og et 1600MHz-sett til 500kr. 16GB er forøvrig også mye i en spill-PC. Hvis budsjettet er på 20K ville jeg brukt 10-12000 nå, og heller oppgradert litt etterhvert. Du må ikke på død og liv brenne av alt på en gang. En PC blir ikke fremtidsrettet uansett hvor mye man bruker i én jafs. Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Hvorfor 680 når 670 er bortimot like kraftig og ikke minst mye billigere. Hvorfor 670 når 7970/7970 ghz er betydelig kraftigere og koster omtrent like mye? 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hvis budsjettet er på 20K ville jeg brukt 10-12000 nå, og heller oppgradert litt etterhvert. Du må ikke på død og liv brenne av alt på en gang. En PC blir ikke fremtidsrettet uansett hvor mye man bruker i én jafs. Veldig enig. Men folk brenner penger på mye rart, så hvorfor ikke på en PC? Skjermkort må man bytte ut etter 2 år uansett. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Joda, hvis penger ikke er noe problem så hvorfor ikke. Fins verre ting å bruke penger på Hvis hele budsjettet skulle gått i en smell ville jeg nok imidlertid investert i en god skjerm og tilleggsutstyr (vannkjøling er jo morsomt ) fremfor det men nærmest kan kalle unødvendig ytelse. Lenke til kommentar
Swiggle Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 @Loefthal Kunne du tenkt deg å sette sammen en liten handleliste på komplett eller dustin (eller en annen side du foretrekker) som viser hva jeg bør kjøpe ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det er veldig mye "der ute" som er bra nok, så det handler litt om hva som du blir fornøyd med. Den gang flatskjermer begynte å komme, kunne man kjøpe en plasma-skjerm til 10K som var OK, men jeg ville ha en Samsung LCD til 25K. Tullete kanskje, men jeg ble happy Les tester og roundups, her eller på Tom's Hardware Guide. Videre vil jeg absolutt anbefale god kjøling, da har du større overklokkingsmuligheter og riggen varer kanskje litt lenger? Uansett, så er det kjempegøy å bygge PC. Min koster til sammen mye mer en 20K, men så ha jeg hold på med dette lenge, og bygget litt etter litt som Loefthal sier. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Satte sammen et oppsett du kan se litt på her. Verdens kraftigste enkeltkjerneskjermkort per i dag, med det jeg anser for å være en av, om ikke dén beste luftkjøleløsningen på markedet. Jeg dro til litt på strømforsyningen så du har mulighet til CrossfireX/to skjermkort og rom for overklokking. Strømforsyningen er forøvrig også noe av det beste man får. Kun én SSD, men du kan alltids smette inn flere senere. Personlig synes jeg rundt 120GB er nok da jeg kun bruker den til OS og et par-tre spill, men dette må du nesten vurdere. Det samme gjelder harddisken der jeg har valgt en med 1TB kapasitet. I oppsettet finner du også en av markedets beste luftkjølere. Denne er strengt tatt overpriset på komplett.no så ta en titt på Dustin. Dette gjelder forsåvidt det meste i listen, men Dustin har ofte dårligere utvalg. Uansett, jeg foretrekker personlig gode luftkjølere foran lukkede vannkjølere pga. at de er konkurransedyktige på ytelse, men også adskillig mer driftsikre. Støynivået er ofte også mye lavere. Med motstander på viftene kan NH-D14 knapt høres i det hele tatt. Hvis du ikke bryr deg om litt susing under load og/eller ikke tenker å overklokke CPU klarer du deg imidlertid fint med standardkjøleren. Begge deler kommer med pasta. Kabinettet er en videreutviklet utgave av et av mine favorittkabinetter, Define R3. Det er lydisolert og byr på mange praktiske løsninger, i tillegg til at det ser pent ut. I mine øyne ihvertfall. Du står selvfølgelig fritt til å velge noe mer utspjåket. Hvis du velger R4 kan det være lurt å kjøpe med en vifte eller to ekstra da det kun medfølger to stk. Skjerm, tatstatur ol. må du se litt på selv. Endret 29. desember 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Vil du ikke få problemer med NH-D14 i det kabinettet /m sidemontert 120mm vifte? Klaring? Enig at den luftkjøleren er veldig bra, har hatt den selv. Men hvis du skal flytte med deg maskinen mye (LAN), må man være forsiktig. Det er høyt tyngepunkt, og stor kraft på de 4 festepunktene. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Står for oppsettet mitt omtrent i toppen av posten. Om du skulle av en eller annen grunn føle behov for mer ytelse, så sleng inn et GTX 670 til. Hovedgrunnen til at jeg anbefaler nvidia, er av egen preferanse. Du får ekstremt mye ytelse for pengene om dagen, og om du skal bruke over feks 13K så bør du ha en klar formening om hvorfor du skal legge så mye penger i det. Nå er det nye generasjoner på vei i skjermkortverden også, så å gå for noe mer enn GTX 670/ HD7970 er kanskje ikke verdens lureste investering. Enig at Noctua kjøleren er bedre enn Cooler Master Hyper 212 sin. Men den er absolutt ikke for en "gjennomsnittlig bruker" som kun skal game og ha en relativt lydløs maskin. Den er utrolig stor, og overklokking er omtrent et "must", enligt meg. Oppsettet til Loefthal er veldig fint, absolutt. Endret 29. desember 2012 av fflex Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Mener det gikk akkurat med D14 og sidemontert vifte i R3 så jeg tror det går fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå