Ernie Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Skal til Budapest på lørdag og lurer litt på hvor høy/lav volt som kjøres på strømnettet der. Er det 230v som Norge? Tenkte jeg skulle ta med meg laderen til mobil-batteriet og da bør det jo være samme volt som i Norge. BTW: hva slags støpsel brukes? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 det er få land som bruker noe annet enn 400/230 som vi har i norge .. jeg er sikker på at alle eurpoeiske land kjører på 230v .. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 det er få land som bruker noe annet enn 400/230 som vi har i norge ..jeg er sikker på at alle eurpoeiske land kjører på 230v .. Nederland er eller skal vel over til 400v hvis jeg ikke tar feil. Uannsett, hvordan er det med støpslet? Er jo det som er aller mest viktig egentlig. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 tar jeg ikke feil er det en europeisk stander for støpsler norge har også 400V .. enkelte pålasser.. eller viste du det? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 tar jeg ikke feil er det en europeisk stander for støpsler norge har også 400V .. enkelte pålasser.. eller viste du det? Er klar over at man en eller annen gang vurderer å gå over til 400v i Norge også, men at det allerede finnes i Norge noen steder? Nei, det viste jeg faktisk ikke. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 mesteparten av norge kjører på 400V .. men det du får ut av støpslen vil altid være 230v .. siden 400V kjøres mellom fasene .. men det du får ut av støpslet er da mellom en fase on nullledere som gjør at det blir 230V IT og TT nett Kjører fortsatt 230 på nettet .. men TN som er den nye standarden kjører 400V .. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Kebab Gud har helt rett ,men det skulle jo bare mangle. (Med tanke han er 2.års lærling hos Bravida) Vi får 400V inn til huset vårt ,men som man lærer på Elektro GK så kobler man ikke mellom fasene. Vi har btw TNCS (elns. Lenge siden jeg synes slikt var morsomt) sterkstrømsvakstrøm instalatører er bare betalte kabelstrekkere. Det som gjelder er Service elektronikker. Kan ta Fagbrev rett etter VK2 hvis man vil også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå