Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er en naiv idiot.

snorkeren

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg skulle klare meg bra uten abilify, men det klarte jeg ikke. Mamma syntes jeg ble borte for henne og i går lokket de meg med harddisk til computeren min hvis jeg begynte på medisinene igjen. Så desperate var de. Jeg var tydeligvis full i tvang og sinne. Og snakket mye tull. Og jeg gjør feil hele tiden. Livet mitt suger og jeg har ingenting å se tilbake til og ingenting å se fram til. Storebroren min er myyyye heldigere enn meg. Sån er det med den saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde jeg skulle klare meg bra uten abilify, men det klarte jeg ikke. Mamma syntes jeg ble borte for henne og i går lokket de meg med harddisk til computeren min hvis jeg begynte på medisinene igjen. Så desperate var de. Jeg var tydeligvis full i tvang og sinne. Og snakket mye tull. Og jeg gjør feil hele tiden. Livet mitt suger og jeg har ingenting å se tilbake til og ingenting å se fram til. Storebroren min er myyyye heldigere enn meg. Sån er det med den saken.

Gjør heller det beste ut av det, og prøv å leve med det. Det hadde blitt bedre for dere alle om du begynte å høre på dem, eller finne på noe annet som faktisk funker.

Og en annen ting. Jeg synes du må slutte å lage innlegg om det samme hver eneste gang, uten at det er noe vi kan gjøre. Tenk over det også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør heller det beste ut av det, og prøv å leve med det. Det hadde blitt bedre for dere alle om du begynte å høre på dem, eller finne på noe annet som faktisk funker.

Og en annen ting. Jeg synes du må slutte å lage innlegg om det samme hver eneste gang, uten at det er noe vi kan gjøre. Tenk over det også.

Ok. Men jeg er jo så dum i hodet mitt t jeg glemmer t jeg faktisk tar opp de samme temaene hele tiden på dette forumet. Mamma har sagt til meg at jeg må ha en type Alzheimer light, for jeg glemmer alt mulig.

Lenke til kommentar

eh. hva handler egentlig denne tråden om. hva er / gjør abilify... høres ut som en medisin elns lo.

Abilify er en antipsykotikum medisin, og i tillegg så nesten kurerer den aspergers syndromen min og fjerner sinnet og konsentrasjonssvikten min og det meste av tvangen min.

Lenke til kommentar

Fordi jeg har lest at antipsykotikum gjør meg tykk og det stemmer. Jeg har nemlig dilla påsnop, chips og usunn mat i bøttevis, og jeg hadde lyst å være meg selv.

Høres da ut som en relativt håndterlig bivirkning i forhold til hva den kurerer... Trene? Vil tippe moren din sponser treningssenter eller .no om du tar medisinen - og mange steder har opplegg som er mer spennende enn å løfte vekter. Og når du tar medisinen, klarer du å utøve en viss selvkontroll - begrense deg til to chipsposer i uka eller .no?

Vet det høres skikkelig dust ut, men prøv å snakk med moren din - si hva du vil, og kanskje hun kan hjelpe deg snop-overspising hjemme, i allefall om det er hun som kjøper?

Saken er at jeg har prøvd så hart jeg kann å skjerpe meg. Men hjernen min vil ikke at jeg skal kunne skjerpe meg uten den dumme abilifypillen.

Sykdom suger - noen trenger insulin, du trenger kanskje denne pilla. :/ Kanskje det kommer noe bedre om noen år? Anonym poster: 160c7ee2f1340ed15a8822ac6a093b51

• Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er at jeg har prøvd så hart jeg kann å skjerpe meg. Men hjernen min vil ikke at jeg skal kunne skjerpe meg uten den dumme abilifypillen.

Da kan jeg ikke se problemet med å bruke den. Eller misforstår jeg helt? Hvis du er redd for å legge på deg som du sa tidligere, er det jo bare å trene?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uendelig mye bedre å være feit enn å slite med alle de andre tingene.

Du må som alle andre, syke eller ikke, finne din egen balanse.

Kan du ikke ta medisinene, passe på hva du spiser littegrann, og kompensere litt gjennom trening f.eks? Skulle du bli litt rundere så er det ikke slutten på livet ditt om du er tjukk. Du kan fremdeles gjøre omtrent hva du vil. Få deg dame, være med venner, ha familie osv. men det kan du jo ikke når du 'tripper baller' uten medisinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir bare litt sånn at du hadde vunnet dersom du fant en indre styrke og uavhengighet. Da ville du ikke synke sammen og krype til korset når ting går litt dårlig. Merk at det trolig får egoet til de "hjelpe" folkene til å vokse, det at du trenger deres hjelp, det er endel av selve institusjonaliseringen. Det beste for deg er naturligvis dersom du kunne greid deg uten hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir bare litt sånn at du hadde vunnet dersom du fant en indre styrke og uavhengighet. Da ville du ikke synke sammen og krype til korset når ting går litt dårlig. Merk at det trolig får egoet til de "hjelpe" folkene til å vokse, det at du trenger deres hjelp, det er endel av selve institusjonaliseringen. Det beste for deg er naturligvis dersom du kunne greid deg uten hjelp.

Ok. Men saken er at jeg ikke kan ta vare på meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...