Gå til innhold

Holdbarhet i romtemperatur for tilberedt kjøtt og grønnsaker

Herr Brun

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg spiser i utgangspunktet lunsj rundt klokken 1400, og drar hjemmefra 0730. Jeg ønsker å kutte ned på kornprodukter, men sliter med å finne praktiske alternativer.

Jeg liker ikke helt tanken på å spise mat som har ligget i sekken i rundt 7 timer, og jeg har ikke tilgang til kjøleskap på dagtid. Hvordan er bakterieutviklingen for f. eks. stekt kylling eller svinekjøtt i en slik situasjon?

Evt: Er det noen som har andre gode alternativer? Spiser mye meieriprodukter som jeg handler inn når jeg skal spise, men det blir litt ensformig i lengden, og det er få andre alternativer på Rema. Fjordlands er ikke aktuelt, og heller ikke ferdigsalater og annen ferdig/mikromat, dels på grunn av pris og dels næringsinnhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lager lunsjen kvelden før, lar den ligge i kjøleskap over natten og tar den med på jobb i sekken, hvor den ligger i en del timer før jeg spiser den. Som oftest lar jeg den ligge i bilen hvor det store deler av året er mer enn kaldt nok. Om sommeren har jeg med meg en flaske med isvann (50/50) som jeg lar ligge sammen med maten. På den måten har jeg både kjøleelemtent og kaldt vann hele dagen.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...