Gå til innhold

16GB eller 32GB RAM? (tung video-redigering)

KegMaister

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal kjøpe meg ny pc fra Komplett.no og skal bruke den til full-hd videoerdigering i Premiere Pro og After Effects CS6.

Så det jeg lurte på var om jeg virkelig trenger 32GB RAM, hvis jeg skal kjøre både Pemiere Pro og After Effects samtidig (Dynamic Link), eller vil 16 GB RAM holde?

-------------------------------Pc-en jeg skal kjøpe-----------------------------------

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10650

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

the more the merrier. ram er billig, og du taper nesten ingenting på å ha meir ram. du vil kanskje merke treigare loadinghastigetar, men det er 1 sek frå 8 til 16gb.

ville også ambefale å bygge sjølv, ettersom dette er ofte billigare, og du får pcn meir optimalisert.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Hei

Når du jobber med selve redigeringen, er det to ting som ofte teller.

RAM og disksystem. CPU spiller størst inn ved selve komprimeringsjobben, når redigeringen er unnagjort. Dog, under rendering har den også en del å si.

Komprimeringsjobben kan avlastes med cuda eller hva-enn-nå-intels-versjon-het-nå-igjen.

På min workstation har jeg 24GB RAM, en Areca 1880 (nå har 1882 tatt over) diskkontroller med 4GB cache og 4x Western Digital RE4 disker i RAID 1+0. Men du kan fint bruke integrert intel raid i starten (raid 0 - husk backup - eller 1+0). Dog, den lille redigeringen jeg gjør er nok mye lettere enn det du vil jobbe med.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...