Zeph Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Jeg har egentlig vanskelig for å tro på de tallene, ettersom det ville tilsagt at dei har "tapt" minst 5 808 750 000 kr om billett-prisen er 75 kroner. Om det ikke er et tall som skurrer med deg så vet jeg ikke hva som vil. Kvar har eg påstått summar som det? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Kvar har eg påstått summar som det? ...det er et sitat i posten du siterer. Gang den summen du nevner med 75kr, som vil være en av laveste prisene du vil se filmene for til vanlig. Vel og merke kunne disse tallene tjent på å ha et fordømt kart ved seg. Det er mange land som er notoriske for nedlastning. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Talet på nedlasta kopiar ja. Eg har aldri sagt at tapet er eit 1:1-forhold med nedlasta kopiar. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Nå er det ikke akkurat krise i film og musikkbransjen heller. Jeg hadde skjønt sytinga deres om de gikk underskudd så det suser, men tingen er at disse rike nissene bare vil ha mer og mer, og når inntektene ikke øker nok ved vanlig salg så må de ha noe å skylde på, og da er piratkopiering det mest opplagte. Kanskje de kunne begynt med å kutte lønna til disse folka litt?; http://www.csindy.co...vil-downloaders Endret 27. desember 2012 av Apox 2 Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Skyfall er ikke ute på 720p / 1080p enda, så er ikke så rart den er lavt på listene. Hvem gidder å se på CAM/TS lenger? Jeg innrømmer at jeg laster ned en del, men så har jeg også en DVD / Bluray samling på rundt 800 titler. 1 Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Det er også for meg helt totalt uaktuelt å betale kr. 250,- for en film, eller kr. 500,- ++ for en sesong av en TV-serie. Hvis jeg liker det, kjøper jeg det på salg på Play eller Platekompaniet (eller andre konkurrerende nettbutikker). 1 Lenke til kommentar
FylleSpillern Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Copyright-lobbyistene lever jo under et paradoks. De prøver å gjøre produktet sitt mer verdifullt ved å skape kunstig mangel på det. Problemet blir jo at beviselig får solgt færre enheter pga denne unaturlig høye prisen, som betyr mindre inntekter, særlig for noe som er gratis å selge ekstra kopier av. Piratvirksomhet blir mer lukrativt i samme øyeblikk som prisen går opp. I alle fall som det daglige alternativ. Enden på låta er selvfølgelig at disse copyright-fundamentalistene bruker penger på å påføre seg selv enda større tap. Ikke bare umiddelbart, men også på lang sikt ved å ødelegge sin anseelse. Jeg vil gjerne se forskning som går lenger og finner ut hvorvidt denne bransjen begår selvmord utav uvitenhet eller trass. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Nå må svenskene frita gutta bak TPB, og filmbransjen betale dem reklameinntekter... Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 er ikkje snakk om og kjempe imot pirater eller ei, alt som teller er at dei kan tjene store penge summer på det Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Ble megaupload brukt mye til film? Har kun piratkopiert veldig smale ting som 3d modeller fra den faktisk også mye legal bruk, var med på en beta av en stor mod for oblivion og der brukte vi en fildelings tjeneste. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Vel du vet jo den copyright matten ^^http://www.youtube.com/watch?v=GZadCj8O1-0 Derfor kan alle få 6'er på eksamen i disse tider. Bare husk å skrive at du har brukt "Copyright mattematikk" da kan ikke lærerne skrive at det er feil Ikke uten å krangle med MAFIAAen først Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Bare tenk på hvor mye det har kostet dem å forske og stenge slikt. Dette er det man kaller for en " epic fail" :-) Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Så mykje piratkopiering som det er i verda så ville eg blitt svært overraska om ingen byrja kjøpe, leige film, gå på kino, kjøpe musikk eller Spotify/Wimp dersom all piratkopiering forsvann. Enkelte hadde i så fall gått frå å sjå mykje film og lytte til mykje musikk til å kutte det ut. Eventuelt gå over til gratisalternativ. Det er ingen gratis filmar som kan erstatte Hobbiten. Det er mange som ikkje brukar opp alle pengane kvar månad. Resten trur eg ville prioritert litt annleis og kjøpt ein film eller ei plate her og der. Jeg kjøper mindre filmer og spill i dag enn da jeg piratkopierte, fordi interessen min har svekket seg kraftig etter en del bomkjøp som ville vært unngått med piratkopiering etterfulgt av kjøp. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) En hel industri brakk jo ryggen på nettopp det Red Frostraven nevner. Spillindustrien pumpa ut masse spill, det var lite kvalitetskontroll, det var mye rabalder, og mange brente seg på det. I bunn og grunn er det stort sett det som ville skjedd om MAFIAAAen fikk sin vei med verden, spør du meg. Endret 28. desember 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Det finnes nok av omtaler og testar på nettet i dag til at ein kan vurdere kvaliteten på film og spel før innkjøp. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Det finnes nok av omtaler og testar på nettet i dag til at ein kan vurdere kvaliteten på film og spel før innkjøp. Når jeg sier "om MAFIAAAen fikk sin vei" hadde vi heller ikke akkurat hatt mange omtaler heller. Mtp nøyaktig hva MAFIAAAen har vært interessert i å se gjennomført, deriblant SOPA, PIPA m.mer... Det er allerede gæli nok på YouTube med rabalderet de har med videoer, hvor folk blir copyright-slammet som en form av sensur, for ikke å nevne de mer latterlige tilfellene. (F.eks tror jeg det var minst et firma som DMCA'et hva som helst som en algoritme fikk treff på, inklusivt fuglesang til tider.) 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Det finnes nok av omtaler og testar på nettet i dag til at ein kan vurdere kvaliteten på film og spel før innkjøp. Diablo 3. Modern Warfare 3. Kritikerene hjelper slettes ikke. Profesjonelle kritikere: Diablo 3: 8.8 Modern Warfare 3: 8.8 Brukerene: Diablo 3: 3.8 MW3: 3.2 Kritikerene sviktet fatalt. Om jeg hadde betatestet eller fått prøvd disse spillene, slik jeg gjorde med Medal of Honor: Warfighter -- så hadde jeg visst at det vare uinspirerte bomkjøp laget av mennesker som ikke vet hva de driver med på spillfronten. ==== Jada. Ludo selger bedre enn sjakk, men det betyr ikke at det er bedre eller gøyere. Det er bare så enkelt at selv et barn får det til, og det er mer enn nok til å underholde disse og mennesker som aldri har spilt spill før eller som er ny i brettspillsjangeren. Endret 28. desember 2012 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg tror bare de fleste har gått til Putlocker og Socksshare isteden for Megaupload... Pluss jeg tror de fleste som holder seg på disse sidene ville uansett ikke kjøpt noe eller de har gått en annen plass som de nevnt over. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 ? Ellers ville det aldri være overraskelser blant kassasuksessene. I dette tilfellet er det umulig å vurdere holdbarheten til kontrollgruppen av filmer, uten informasjon om hvordan filmene er sammenlignet, og faktorene de er sammenlignet etter, skriver hun. Det samme måtte i så fall gjelde påstandene fra filmindustrien som konkluderer med massive tap. Hvorfor skal deres tall som konkluderer med det motsatte være mer riktig? Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Problemet for piratene er at uten TPB er tilgangen på nye filmer andre steder enn i USA helt på tryne. Når en ny film slippes, vil "piratene" antageligvis sitte hjemme alene eller med familie rundt seg i rolige omstendigheter nyte den nye filmen. Ikke sitte trøkt i en fullsatt kinosal. Jeg er villig til å betale ekstra for blu-ray filmer som ikke er fra 2003... det jeg ikke er villig til å sponse er den forferdelig dårlige businessen til Hollywood, der de produserer filmer bare til amerikanere...for så etter et halvt år endelig sende de filmene hit til Norge. Når de føeste her i Norge skryter over den gode nye filmen de kjøpte... har jeg sett denne via TPB eller andre piratsider for lenge lenge siden. Det at de fjernet MU, ga ingen effekt på omsetningen til hollywood... grunnet ingen andre bedre tjenester enn tpb og andre torrentsider. Streaming: Nei. Monopolselskapet Telenor vil ikke satse på fiber i Norge... så da er det eneste valget iTunes. Men da støter jeg og andre nordmenn på endaet problem: Vi har ikke lov til å leie eller kjøpe filmer på iTunes før de er sluppet i Norge. Bullshit! Plate og mediabransjen kan ikke forvente at pirater skal forsvinne før de har lagt ut bedre tjenester på nett enn netflix og andre streamingtjenester 80% av Norge ikke kan bruke pga. Dårlig nett. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå