Gå til innhold

Støy når maskinen jobber med Asus Xonar DX


Anbefalte innlegg

Hola. Jeg har fått en mildt sagt blodig irriterende støy når jeg holder på i Windows, altså når jeg bytter vinduer, når PC'en jobber eller i det hele tatt..

 

Den høres slik ut.

 

http://www.filedropper.com/sty

 

Jeg hadde ikke den støyen før jeg bestemte meg for å omorganisere kablingen inni kabinettet, jeg nappet ut alt av kabling, strakk det på nytt og koblet til igjen.

Lydkortet har en egen kabel med Molex, ingen andre enheter er koblet til samme kabel.

 

Jeg har hørt dette på nesten alle laptops, men rimelig irriterende å få det på den stasjonære med ddikert lydkort.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

einaste eg kan tenke meg det er, er joringfeil. Hadde same problem med mitt interigerte lydkort, bytta om på usb portane ect, sia det lagde støy når eg bevegde på musa, det løste problemet midlertidig, no har eg Asus Xonar d2x, og har ikkje hatt problemer med det sia.

 

Men støyen er der hvis jeg ikke beveger musa heller. Så jeg vet ikke hvordan det skal løses.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man skal ikke bruke de front jacks, det som skjer er masse elektrostatiske signaler inni pcen, Bruk jacks fra hovedkortet. Hvis det enda er lyder så må den sendes inn.

 

Hadde samme før, Scrolle, bevege mus, når noen slokker et lys i gangen POP.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Man skal ikke bruke de front jacks, det som skjer er masse elektrostatiske signaler inni pcen, Bruk jacks fra hovedkortet. Hvis det enda er lyder så må den sendes inn.

 

Hadde samme før, Scrolle, bevege mus, når noen slokker et lys i gangen POP.

 

han har jo ikkje nemnd at han bruker frontjacks? Og signaliserer til at han har koblet høgtalarane i lydkortet.

 

Er det kanskje nokre andre enheter som er koblet på same molex som lydkortet? kan muligens vere coil vining frå skjermkortet?

 

utenom det så har nokk kanskje lydkortet slappa litt av og er klar for å ta kvelden.

Lenke til kommentar

han har ikke nevnt at han ikke bruker frontjacks xD er der lyden kommer fra vanlig. samme om det er headphones eller høytalere.

han seier at problemet oppstår når han bruker lydkortet sitt, vist du leser tittelen så står det "Støy når maskinen jobber med Asus Xonar DX", og dette er eit "aftermarket" lydkort som ikkje følger med datamaskinen, og på ingenmåte er koblet i forntjacks, bla. fordi standard fronjack pluggane ikkje er lik som det du har på lydkortet. Har same lydkort sjølv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...