Aasgaard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har i det siste opplevd en del ting som kanskje kan tyde på at biosbatteriet har fått et snev av spedalskhet. Burde det egentlig være mulig å tømme et biosbatteri på under 12mnd? Det første jeg la merke til var at klokka ofte gikk for sakte, men nå har biosen begynt å nullstille seg en gang i mellom når jeg booter. Det er i grunn ganske irriterende å måtte sette opp alt i biosen rett som det er. Er det noe annet det kan være enn batteriet? Abit AT7-MAX2 (KT400) hovedkort btw. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Kan hende at du fikk en mandagsbatteri med HK`et ditt ? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Høres ut som det er batteriet som er problemet. Og nei, 12 måneder er ikke en akseptabel levetid. Har en følelse av at batteriene som følger med hovedkort ofte er litt skralle. Det jeg fikk med et abit kort varte i en uke, og en venn har opplevd at det slet etter noen uker. Et batteri bør vare i en god del år. En IBM jeg hadde fra 1998 bruker fortsatt samme batteri som det som fulgte med, og fungerer strålende. Krev nytt i butikken eller kjøp nytt batteri et sted. Koster ikke mye uannsett. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Meget merkelig, det burde holde *mange* flere år.. ville klaget om jeg var deg, helt uakseptabelt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har sett i en del andre tråder at det er noen som tar en CMOS clear med å sette på en jumper og uten å ta ut batteriet. Da blir batteriet kortsluttet og får kraftig begrenset levetid. Vanligvis tror jeg man bør forvente 10 - 15 års levetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå