Jajakanskjedet Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Hei Jeg planlegger å skaffe meg en ipad i løpet av nyåret. Dette har bringet meg tilbake til spørsmål jeg lenge har lurt på. Jeg lurer nemlig på hvordan systemet til ipadene fungerer. Apple kaller bare ipaden etter ipad 2 for "den nye ipad" eller "ipad med retina skjerm" Så har jeg funnet ut at vi kaller de for ipad 3, og ipad 4, pga hvilken generasjon de er. Er 4th gen 3rd gen bare at den er oppdatert? Eller er det to ipader? Blir helt forvirra av hele greia. Hvorfor ikke kalle de for ipad 1, 2, 3 og 4!? Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Det som er litt morsomt, er butikker som reklamerte for 3. gen iPad etter at 4. gen kom på markedet. 3. gen heter jo "the new iPad", noe som jo er litt dumt når den IKKE er den nyeste ipad'en Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Ja, jeg har sett butikker som selger "Den nye iPad", og så har de ikke iPad 4, bare forrige modell. Den burde hete "iPad 3", men i stedet heter den "The New iPad", selv om den ikke er nyest lengre. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Ja, jeg har sett butikker som selger "Den nye iPad", og så har de ikke iPad 4, bare forrige modell. Den burde hete "iPad 3", men i stedet heter den "The New iPad", selv om den ikke er nyest lengre. Haha, så tåpelig... Men hva med "Ipad med retina skjerm" som det står på apple sine hjemmesider, er dette 4th gen? Har ikke 3ern også det? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Fra Wikipedia sin artikkel om iPad 4. generasjon: The fourth generation iPad (marketed as iPad with Retina display, colloquially referred to as the iPad 4)[12][13] is a tablet computer designed, developed, and marketed by Apple Inc. The fourth generation iPad includes a Retina Display, the new Apple A6X chip, and the Lightning connector introduced with the iPhone 5. Fra Wikipedia sin artikkel om iPad 3. generasjon: The third generation iPad (sometimes known as the iPad 3)[5][6][7] was a tablet computer, developed and marketed by Apple Inc. It added a Retina display, the new Apple A5X chip with a quad-core graphics processor, a 5 megapixel camera, HD 1080p video recording, voice dictation, 4G (LTE)[8] and Siri (available September 19, 2012). Endret 27. desember 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Fra Wikipedia sin artikkel om iPad 4. generasjon: Fra Wikipedia sin artikkel om iPad 3. generasjon: Allright, men den nye ipad har også retina skjerm, noe som gjør det relativt confusing. Men er vel veldig merkelig apple ikke reklamerer for den nye ipad lenger? http://store.apple.com/no/browse/home/shop_ipad Står ingenting om den... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 "The New iPad" er ikke nyest lengre. Forvirrende, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) iPad 4 har Lightning-kontakt istedetfor 30 pin, samt bedre chip med ~dobbel ytelse. Ellers er de vel identiske. Ytselsen i iPad 4 skal det en del til at du merker mye av, og alt ekstraytstyret som bruker Lightning er dyrere, men samtidig framtidssikret. EDIT: iPad 4 har også 12W lader, iPad 3 har 10W. Begge har 42.5Wh batteri og lader tregt som f i forhold til iPad 2, som kun trenger 25Wh batteri for allikevel å utdanke iPad 3 og 4 når det gjelder batteritid, samtidig som den er tynnere og lettere. Den nye iPad 2 16GB WiFi som ble internt oppdatert med 32NM chip da iPad 3 kom ut danker så videre ut en eldre iPad 2 på batteritid- Endret 27. desember 2012 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå