Juggel Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Var hos bestefar på juleaften og for første gang begynte jeg å lure på hva slags rifler han hadde på veggen. Noen som kan si det ut ifra disse bildene? Han mente at den til høyre kunne være en Krag-Jørgensen men han var ikke sikker. Endret 27. desember 2012 av Downhill Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Den til høyre kan ligne på en krag ja, men en krag har en åpning på høyre side der kulene kommer inn, og ikke ett magasin ned forran avtrekkeren der kulene ligger etter att de er putta inn ovenfra. Se HER for krag. Jeg syntes det ligner på en kjent rifle fra russland, mosin nagat. Den ser rimelig lik ut, men hvilken variant det er klarer jeg ikke si. Den til venstre ser også ut til å være en slags mosin nagat, men en annen versjon. Kanskje det er stemplet på dem som kan si noe? Er ikke noen proff, så ikke skyt meg om jeg tar helt feil. Lenke til kommentar
pappeske Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Vet du hvilket kaliber de er i? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Det skal jeg finne ut Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg tror ikke noen av riflene er Krag'er eller Mosin Nagant-rifler. Magasinet er for radiert fra bunnen opp til treverket for at de skal være Mosin'er og de mangler den karakteristiske sikringsmekanismen som kan sees her: De kan heller ikke være Krag'er på grunn av den manglende lademekanismen, som kommentert tidligere. Det kan se mer ut som begge rifler er varianter av den Italienske riflen, Carcano: http://world.guns.ru/rifle/repeating-rifle/it/carcano-m91-e.html Karabinen er: Carcano M38 Riflen er: Carcano M91 M91'en ble kun produsert i 6,5x52, mens M38'en kan ha en av flere kalibre: 7,92x57 7,35x52 eller 6,5x52. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå