Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal man godta av voksne barn

Anbefalte innlegg

Det er jul og voksne barn er hjemme på ferie. Hva synes dere om følgende dilemma:

Mor har gledet seg i 1 måned til å se Downtown Abbey julespesial. Vi vet at sønn og datter skal ut denne kvelden. Datter på 22 erklærer kl. 17.00 på ettermiddagen at det kommer venner innom og de skal vorse....(førfest) Stuen er liten så dette må foregå i samme rom som TV'n. Mor prøver å sjekke om det er mulig å vorse noen andre steder med et er ikke mulig ettersom alt er avtalt. Mor spør om det ikke var en ide å spørre om det passer med vors og det hele ender i en ekkel krangel hvor alle blir lei seg. Jeg er glad i å ha ungdommer i huset men akkurat i kveld hadde jeg gledet meg fryktelig til TV-kveld og la derfor heller ikke andre planer. Vi kunne avtalt med venner å være hos de denne kvelden, men kl. 17 var det litt sent å planlegge det..Mitt spørsmål er: Er jeg urimelig som krever at voksne barn hjemme på koselig juleferie skal spørre før de avtaler vors?

Endret av Dua Lessis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips: Skriv «vors», som kommer fra «vorspiel». «Force» minner meg bare om det engelske ordet. :)

Jeg regnes vel som et voksent barn, og jeg støtter deg. Jeg hadde aldri dratt med meg kompiser hjem til vors hos familien, midt i jula, uten å i det minste si ifra på forhånd, aller helst spurt om det var greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hjemmeboende her under studier her, og jeg ville aldri funnet på å gjøre noe som det. Hadde det vært et par kamerater hadde jeg kanskje bare sagt ifra at de kom hit, men skulle jeg hatt vors ville jeg absolutt spurt om det hadde vært greit et par dager i forveien ihvertfall, og hadde godtatt et nei.

Personlig har jeg bare hatt vors her når de har vært borte uansett (de er ofte på hytta i helgen/ferier uansett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...