QWE? Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hei, har noen ideer for apper for IPhone og IPad. Hvor mye kan man tjene på dette? Si 300 laster ned den gratis (får man ikke for reklame?) Takk for svar. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Har du gratis app, så må du gjøre forskjell for å tjene penger. Les mer om det her: http://mobiledevices.about.com/od/marketingapps/ht/How-To-Make-Money-By-Selling-Free-Apps.htm Derimot, bestemmer du deg for å ta betalt, la oss si 7kr, så må du vite at Apple også skal ha prosenter. Så selger du 300 kopier for 7kr stykke, så får du ikke 2 100,- som du kanskje trodde (7*300), men du vil få 1470. Apple skal ha 30%. Noe mer, bare spør! Lykke til - og god jul! Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Dette kan du nok bare glemme. Jeg har en svoger bror som jobber med å lage apper, og det er MYE jobb! Har du ikke noe utdanning i dette vil de ikke godkjenne produktet ditt. Så tror det kommer til å bli en drøm altså. Sorry.. Og får å skaffe deg reklame må du få noen byråer til å ville ha produktet ditt. Og Lami, det avhenger veldig over hvor mange prosent apple skal ha. Det spørs for det første hvor bra det blir og hvor bra det selger. Og det er reklamen som ta 30% over hva du tjener over de. Ikke apple. Noe mere kan du spørre meg, og jeg spør svoger og sier det tilbake til deg Endret 2. januar 2013 av elmoffa Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Noe mere kan du spørre meg, og jeg spør svoger og sier det tilbake til deg Du bør snakke med svogeren din, for du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om. Så å si alt du sier er feil. Dette kan du nok bare glemme. Jeg har en svoger bror som jobber med å lage apper, og det er MYE jobb! Har du ikke noe utdanning i dette vil de ikke godkjenne produktet ditt. Så tror det kommer til å bli en drøm altså. Sorry.. Feil. Veldig, veldig mange lager og selger apper og spill uten noen form for utdanning. Alt du trenger er en utviklerkonto hos Apple, noe hvem som helst kan få. Man må dog betale 99 dollar for å få selge apper i App Store, men det stilles ingen andre krav. Og får å skaffe deg reklame må du få noen byråer til å ville ha produktet ditt. Feil igjen. Det finnes flere «rammeverk» for reklame, blant annet Googles AdMob, som minner om AdSense. Og Lami, det avhenger veldig over hvor mange prosent apple skal ha. Det spørs for det første hvor bra det blir og hvor bra det selger. Og det er reklamen som ta 30% over hva du tjener over de. Ikke apple. Tre på rad! Jammen er ikke dette utsagnet også feil. Apple tar 30 % av alle salg på App Store. Det har ingenting å si om du selger én eller 1 000 000 eksemplarer av appen din. Apple tar like mye av alle. Kilde: https://developer.apple.com/programs/ios/distribute.html 1 Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 tror du får sjekke litt nøyere etter jeg ;-) Får å klare det må man ha utdanning ved det, eller lese mye.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Det er ingen krav til utdanning, og man kan fint lære seg det som trengs på egenhånd. Apple «kvalitetsjekker» ikke koden til en app før den blir lagt ut for salg. Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 har ikke sagt det er krav, men at man nesten må ha det for å klare å lage en som fenger. Eller ha lest mye, oftest er det firmaer som er de største.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Det finnes mange eksempler på at unge utviklere, fra 15 år og oppover, på fritiden og uten spesiell utdanning har utviklet apper og spill som har gjort de til millionærer. Man må kunne det man driver med for å lage noe bra, det gjelder alle andre steder i livet også. Men det er absolutt ikke et krav, ei heller nesten, at man må ha utdanning bak seg. Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Enig der, men det er veeeldig mye arbeid, og jeg syntes han var litt for sjapp. Bare spurte om noen ideer 1.2.3 så skulle den være ferdig. Og de som har jobbet så lenge med det, har lest en del..kanskje ikke ALLE men mange! Men det er aldersgrene på å selge apper. 18 år må du være, du kan lage den og sånn, men opprinnelig kan ikke du få pengene. Men du kan gjøre avtaler med folk om å "selge" det for deg,,men du får pengene.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Men det er aldersgrene på å selge apper. 18 år må du være, du kan lage den og sånn, men opprinnelig kan ikke du få pengene. Men du kan gjøre avtaler med folk om å "selge" det for deg,,men du får pengene.. Du har rett, men måten du sier det på er feil. Man må være minst 18 år for å registrere seg som utvikler, ganske enkelt fordi man må være 18 år eller eldre for å kunne inngå bindende avtaler. Dette er ikke unikt for Apple. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Man må ikke være 18 år for å lage apps elmoffa. Når det gjelder arbeid, joa det er arbeid, men å si at trådstarter kan drømme om å lage apps blir absolutt feil å si! Man trenger å lære seg programmeringsspråk, har man lært seg det så går utvikling av apps fort. Men må man ikke være 18 år for å registrere seg som utvikler. Så lenge man ikke tar betalt for applikasjonen går det fint. Usikker på når man legger reklame inn i bildet, tipper det vil holde med en konto som pengene går inn på. Avtaler må man selvfølgelig være 18 år, men ser man bort i fra det, så er det ingen aldersgrense. Var mye tull her nå... Endret 2. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Man må ikke være 18 år for å lage apps elmoffa. […] Men må man ikke være 18 år for å registrere seg som utvikler. Så lenge man ikke tar betalt for applikasjonen går det fint. Usikker på når man legger reklame inn i bildet, tipper det vil holde med en konto som pengene går inn på. Avtaler må man selvfølgelig være 18 år, men ser man bort i fra det, så er det ingen aldersgrense. Var mye tull her nå... Nå er det du som tuller. Hvis du leser avtalen man må godta for å registrere seg som utvikler, vil du se følgende i punkt 1: «You also certify that you are of the legal age of majority in the jurisdiction in which you reside (at least 18 years of age in many countries) and you represent that you are legally permitted to become a Registered Apple Developer». Det står riktignok litt senere i samme punkt at foreldre og foresatte for barn mellom 13 og 18 år kan la barnet bruke utviklerkontoen under tilsyn, men personen bak en utviklerkonto må være 18 år eller eldre. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Tullet der ja - men fortsatt ikke like mye tull som er skrevet lengre over her. Ja okay, tenkte kanskje det var samme for iOS som på Android. Kan være det står i avtalen for utviklerlisens at man må være 18 år, men jeg er ikke 18 år og utvikler for Android Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Ja okay, tenkte kanskje det var samme for iOS som på Android. Kan være det står i avtalen for utviklerlisens at man må være 18 år, men jeg er ikke 18 år og utvikler for Android Det ser jo ut til at Apple ikke håndhever den ene setningen i det ene punktet så veldig sterkt, for det er flere kjente utviklere i Norge som er under 18 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå