Gå til innhold

Skal bygge mini-ITX spill maskin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble HD 7970 GHz edition på deg ja :)

Fantastisk kort. Catalyst 13.1 ble sluppet her forleden, har ikke fått tid til å teste den enda men det sies at det er en ganske grei økning i ytelse for en del spill utover den massive ytelsesforbedringen 12.11 gav.

Grattis med ny maksin, ser bra ut :)

Endret av matta1985
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har maskinen stående ved siden av monitoren, men tror jeg må sette den ned på gulvet for når en starter opp spill som krever mye av skjermkortet så bråker skjermkortets vifter så mye at dem overdøver lyden ifra spill.

Se om det hjelper litt, hvis ikke så blir det nok å flytte alt over i et nytt kabinett tror jeg......

Lenke til kommentar

Bråker kabinettet? Tittet litt på det der, men så en review som sa det kom en god del bråk fra det. Etter det jeg forsto var dette mye pga føttene, den myke plasten/gummien. De anbefalte rett og slett å ha noe under kabinettet, som f.eks. at det står på et teppe eller noe lignende. Hvordan opplever du dette?

Lenke til kommentar

Kommer ikke noe bråk og ingen vibrasjoner i kabinettet, men om en velger den sorte utgaven så er hele fronten "åpen". Så en hører jo vifter osv enklere en normalt.

Den hvite utgaven er ikke åpen i fronten så den demper nok lyd litt mer.

Mitt problem er nok at det er 2stk kraftige vifter i skjermkortet som sitter ganske tett inntil side panelet som den suger luft inn igjennom. Og det kombinert med lite til ingen lyd demping gjør at det suser noe voldsomt når viftene på skjermkortet girer opp.

Skal flytte maskinen ned på gulvet i dag å se om det hjelper litt, hvis ikke så blir det nytt kabinett på meg.

Lenke til kommentar

LarZen; Last ned TriXXX som er softwaren til Sapphire kortene. Sett opp custom fan profile. Kjølingen på kortet er såpass bra at jeg kommer aldri over 70C på 40% i viftehastighet.

Merker at min pc ihvertfall har blitt betydelig mer stille etter jeg opprettet custom fan controll, uten at skjermkortet går så mye varmere enn når det stod på automatisk fan controll.

Det idler også mye mer stille. Hører ikke pc'en fra 2 m når den idler.

Just my 2 cents.. Verdt å forsøke før du evt. bytter kabinett.

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...