Gå til innhold

Skal bygge mini-ITX spill maskin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå for i5 3570K. Har du tenkt på kjøler?

Tenkte på Corsair H100i Hydro Series CPU Kjøler. Det skal få plass på toppen inne i kabinettet om jeg tar ut buret til dvd spilleren.

Men her lurer jeg på noe, om jeg skal ha den til å push/pull. Altså montere et sett vifter på andre siden av radiatoren hvordan gjøres dette? Om du eller noen kan forklare litt hvordan dette fungerer..

Lenke til kommentar

Jeg har Gigabyte-hovedkortet selv i et Silverstone SG07 (eller var det SG08?) kabinett. Er meget fornøyd. Parret med en 3570K og et Gigabyte HD7950 "Windforce" så har jeg en maskin jeg strengt tatt ikke kan bli stort mer fornøyd med. Lydmessig merker jeg ikke at maskina er på over bakgrunnstøyen.

Faktisk tok jeg med meg den stasjonære hjem over fjellet i jula.. Passa så fin i kofferten. :D

Lenke til kommentar

Tror nok det ikke er plass til push/pull med mindre du bestiller en Koolance fanshroud, 120x2-her er det et bilde som viser hvordan det blir http://www.facebook....&type=3

Her er det også en buildlog (linker til part 5):

Utrolig pent altså...mener å sett at det er mulig å få på plass radiatoren med push/pull altså. Må se om jeg finner ut hvor jeg så det igjen.

Men slik som jeg har tenkt, burde en suge luft inn igjennom radiatoren fra utsiden og inn eller burde en blåse det ut? Blir vel mer positiv luftstrøm om en blåser det ut? Planen er å ha en en 200/230mm vifte i fronten som suger inn masse deilig luft.

Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg en personlig erfaring og anbefalning ang. skjermkort. Så fremt du ikke kommer til å spille i eyefinity (fler-monitor oppsett) så bør det komplett har på tilbud nå være et veldig godt valg for deg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654

Jeg kjøpte det for 2-3 uker siden (på tilbud til kr 3095,-), sammen med samme prosessor du har valgt. Etter den nye driver oppdateringen fra amd kalt Never Settle (Catalyst 12.11), så knuser det GTX680 i veldig mange mange spill, til prisen av et GTX670 med ettermarkeds kjøler. Med den Vapor-X kjøleren så setter jeg custom viftehastighet. Skjermkortet makser på 70C og da med en viftehastiget på 40% som er "nokså" stille, med headsett så hører man det ikke.

Kan også nevne at jeg fikk med Far Cry 3, Hitman Absolution, Sleeping Dogs og 20% på kjøp av på MOH Warfighter. Tror fortsatt den never settler bundlen med spill gjelder fortsatt.

Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg en personlig erfaring og anbefalning ang. skjermkort. Så fremt du ikke kommer til å spille i eyefinity (fler-monitor oppsett) så bør det komplett har på tilbud nå være et veldig godt valg for deg:

http://www.komplett....aspx?sku=757654

Jeg kjøpte det for 2-3 uker siden (på tilbud til kr 3095,-), sammen med samme prosessor du har valgt. Etter den nye driver oppdateringen fra amd kalt Never Settle (Catalyst 12.11), så knuser det GTX680 i veldig mange mange spill, til prisen av et GTX670 med ettermarkeds kjøler. Med den Vapor-X kjøleren så setter jeg custom viftehastighet. Skjermkortet makser på 70C og da med en viftehastiget på 40% som er "nokså" stille, med headsett så hører man det ikke.

Kan også nevne at jeg fikk med Far Cry 3, Hitman Absolution, Sleeping Dogs og 20% på kjøp av på MOH Warfighter. Tror fortsatt den never settler bundlen med spill gjelder fortsatt.

Har faktisk ikke engang tenkt på et skjermkort ifra AMD, hadde det for en del år siden og det var så mye problemer med drivere å tull å tøys at det ble slettet fra hode mitt.

Vel frem til nå... Er veldig skeptisk til ATI eller AMD som det kalles i dag :) Det har kanskje forbedret seg siden min tid med ATI?

Men jeg skal helt klart se på det kortet der og få lest meg opp litt. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Hehe jeg hadde låst meg helt opp på GTX og Nvidia for de var sterkest i de spillene jeg ser som viktigs. Men takk og lov kom amd kom med de nye driverene sine (hvor de virkelig fikk frem den ytelsen HD7XXX serien egentlig har) før jeg kjøpte. Det i hvertfall jeg går etter når det kommer til gaming er å skru opp eye-candy så mye som overhodet mulig med høyest mulig fps, og har ikke angret et sekund på valget.

Hadde selv HD6XXX serien fra amd i den forrige gaming pc'en min og hadde aldri noe problemer med drivere til den, så jeg tror de har blitt bedre.

Det skal også sies at Sapphire har gjort seg ekstra flid med det kortet og i form av custom PCB.

Kan jeg spørre hva slags montir/oppløsning/hz du har planer om å spille på?

Lenke til kommentar

Blir nok å bytte litt på tv og en monitor. Har en eldre NEC IPS monitor som har fulgt meg i mange år men den begynner å bli noe sliten i fargene.

Ha prøvd diverse skjermer med TN panel, har bla en 27" Samsung monitor men klarer bare ikke dem blasse og feilaktige fargene. Hadde jo vært kjekt med en 120Hz skjerm men valget må nok bli på en ny IPS skjerm.

Selv om det ikke er optimalt for spill....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...