Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er relativt billig hotell ja, prisen for eksempel to-mannsrom på Thon hotell ligger på 330 kr per person for to netter. Buss fra skjold blir ordna for ca 100 kr per vei. Men jeg lover at de 5000 kr du får i måneden blir raskt svidd bort i tromsø.

Hehe kanskje det :) drar ikke inn i Forsvaret med første priotering for å feste men skal si fra om 2-3 mnd hvordan det har gått i begynnelsen hvertfall:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha spent på dere nye rekrutter. Du får håpe på Oversetning. Ryktene går her om at det kommer ganske mange jenter?

Fikk vite her på leir at ryktene kunne avkreftes. Nytt rykte om at det er 165 som kommer inn, ikke 200, og at du kan telle antall jenter på to hender (og kanskje bare en). Vi får se hva det blir til på innrykksdagen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk vite her på leir at ryktene kunne avkreftes. Nytt rykte om at det er 165 som kommer inn, ikke 200, og at du kan telle antall jenter på to hender (og kanskje bare en). Vi får se hva det blir til på innrykksdagen :)

Hehe! Alle jeg kjenner sier f*en med at jentene er steike tullne og kåte som bare det.. Jeg har ikke planer om å ligge med noen som har vært med halve leiren..

Skal selv inn i begynnelsen av januar og tror ikke jeg trenger å bekymre meg siden Tromsø blir noke stedet man drar til når man har fri :) Foresten de har også hørt at det kommer inn flere og flere til Skjold :)

Men er du inne i forsvaret nå eller skal du? Hvis du skal inn, når da? :)

Lenke til kommentar

Jaha spent på dere nye rekrutter. Du får håpe på Oversetning. Ryktene går her om at det kommer ganske mange jenter?

hehe ja alle jeg kjenner som har vært i militæret og er der nå sier mye positive om jentene som skal og er i Skjold området. Hvertfall jentene ut på byen i Tromsø er mye å skryte :)! Kommer sikkert til å knekke sammen når jeg hører en jente snakke nordlending dialekten for første gang :p Har bare hørt menn snakke med den dialekten ^^ Skal inn i begynnelsen av januar foresten :)

Lenke til kommentar

Kom inn i august 2013 i INGKPB (ingeniørkompani B). Er med andre ord en stormingeniør. Er da halvferdig med tjenesten min :)

Supert! :) Har lyst å bli stormingeniør selv! Kan du forklare hvordan det er og hva man skal gjøre? :) Synes det er alt for lite info på forsvaret.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kompaniet er delt inn i Stab, REK (rekognosering) og INGtropp. Jeg er i ingtroppen, den største av dem.

Det vi primært skal gjøre er å støtte andre ved å være halvt soldater og halvt ingeniører. Ofte vil vi være først ute i kamp, med tanke på at vi er over 24 timer ute før resten av hæren. Da er oppgavene våre å blokkere vei, rydde vei eller lage vei for resten av hæren. Det kan hende vi legger miner, bruker småmaskiner (motorsag, bor osv.) osv.

I troppen blir vi delt opp i lag. Hvert lag har en bv-206 og en lagfører+6/7 ingsoldater. Hver soldat har også en særegen oppgave, som å håndtere lmg, rfk, gur (aka noobtube), 12/7 (kanon) og bv-fører.

Lenke til kommentar

Kompaniet er delt inn i Stab, REK (rekognosering) og INGtropp. Jeg er i ingtroppen, den største av dem.

Det vi primært skal gjøre er å støtte andre ved å være halvt soldater og halvt ingeniører. Ofte vil vi være først ute i kamp, med tanke på at vi er over 24 timer ute før resten av hæren. Da er oppgavene våre å blokkere vei, rydde vei eller lage vei for resten av hæren. Det kan hende vi legger miner, bruker småmaskiner (motorsag, bor osv.) osv.

I troppen blir vi delt opp i lag. Hvert lag har en bv-206 og en lagfører+6/7 ingsoldater. Hver soldat har også en særegen oppgave, som å håndtere lmg, rfk, gur (aka noobtube), 12/7 (kanon) og bv-fører.

ok :) Har også hørt at hver leir eller no har en fotballag hver? Så de spiller mot andre leir og sånt? Kanskje ikke om vinteren siden det er ikke så veldig lett til å få til et skikkelig spill men når det ikke er snø, sommer osv : )? Vet du noe om det der? Har ikke spilt fotball på 2 år men er jo beste idretten i verden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

ok :) Har også hørt at hver leir eller no har en fotballag hver? Så de spiller mot andre leir og sånt? Kanskje ikke om vinteren siden det er ikke så veldig lett til å få til et skikkelig spill men når det ikke er snø, sommer osv : )? Vet du noe om det der? Har ikke spilt fotball på 2 år men er jo beste idretten i verden..

Nei det vet jeg ingenting om. Er en lokal fotballbane i nærheten der du kan spille, men har ikke hørt om lag i leiren.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm.. Er det slik at de som blir sendt opp til Skjold(panser + 2BN) er de som faktisk er meget godt trente og ikke minst motiverte? Jeg fikk f.eks plassen fordi jeg sa til sesjonsoffiseren at jeg ønsket ett år med mye utfordringer, mye ute i felt og grønn tjeneste. Jeg trodde det var slik at det alltid er mange som drar inn i militæret mot sin vilje, men en kompis sa at på Skjold er alle motiverte, fordi det er en av de fysisk tyngste avdelingene. Merker presset enda mer. Dere nevner at det er få jenter der. Betyr at vi må prestere veldig hardt for å ikke senke laget.

Lenke til kommentar

Hmm.. Er det slik at de som blir sendt opp til Skjold(panser + 2BN) er de som faktisk er meget godt trente og ikke minst motiverte? Jeg fikk f.eks plassen fordi jeg sa til sesjonsoffiseren at jeg ønsket ett år med mye utfordringer, mye ute i felt og grønn tjeneste. Jeg trodde det var slik at det alltid er mange som drar inn i militæret mot sin vilje, men en kompis sa at på Skjold er alle motiverte, fordi det er en av de fysisk tyngste avdelingene. Merker presset enda mer. Dere nevner at det er få jenter der. Betyr at vi må prestere veldig hardt for å ikke senke laget.

Nå snakker du med rette person, jeg var i Ingeniørbataljonen Skjold.

Dette er helt feil. de fleste som var der var overvektig, må du slutte og være så stresset, vi hadde masse damer der og det var de som klarte seg best, og de var ikke like trent som deg.

Det er helt feil det du sier

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

hehe ja alle jeg kjenner som har vært i militæret og er der nå sier mye positive om jentene som skal og er i Skjold området. Hvertfall jentene ut på byen i Tromsø er mye å skryte :)! Kommer sikkert til å knekke sammen når jeg hører en jente snakke nordlending dialekten for første gang :p Har bare hørt menn snakke med den dialekten ^^ Skal inn i begynnelsen av januar foresten :)

Vell sant nok, jentene i Troms har noen syke historier bak seg.

En kompis var med 4 andre gutter på besøk hos en jente i Tromsø, alle Militære gutter, det endte med at alle fant hva de så slik at de kunne spanke rumpen hennes så hardt de klarte en, fant fram peis staken og slo henne hardt mens hun ropte av glede.

Etter det så inviterte hun en av guttene inn, men han kom fort springende ut igjen....

Men jentene i militære er det noe helt annet med, husk at det er regler blant gutter og jenter.

Eneste jeg la merke til var at jentene var populær blant de overordnede, de fikk alltid bestå i sjekken hver morgen . og noen av sersjantene var veldig hypp på damene. men de ville aldri flørte da, men litt spesial behandling var det ..

Lenke til kommentar

Slapp av og ta alt som det kommer. Det er ikke noe press på deg. Ja, Skjold er noe for seg selv når det gjelder alt. At absolutt alle er motiverte stemmer nok ikke, men vi er heller ikke en gjeng som daffer rundt. Gjør en innsats, og ta dag for dag og time for time. Det var min tankegang under rekrutten her oppe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...