Lami Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Heisann! Jeg skal kjøpe et nytt stativ siden jeg ikke fikk til jul, så jeg har sett litt på Hama Star 62 stativet hos Japanfoto.no 184,- for den. Synes det var billig, og det ser ut som et solid stativ. Hva tenker dere om det? Jeg er ikke interessert i å bruke så mye penger, så del under 500-lappen hadde vært fint. Takker for svar. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Du får stort sett det du betaler for. Jeg har selv hatt et lignende stativ, og det var møkk. Men du sliter med å finne noe som har grei kvalitet til under 500, så da kan du like godt kjøpe det du nevner, og så heller spare til noe bedre mens du irriterer deg på svakhetene. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg har et Hama Star 63 (likt som 62, bare litt høyere) og det gjør nytta, så langt i hvert fall. Endret 26. desember 2012 av TMB Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Hmm.. Takker for svar. Hvis dere skulle valgt, hvilken ville dere valgt av disse: Velbon DF-50 349,- HAMA PROFIL PRO DUO III 299,- König TRIPOD40 349,- evnt Hama Star 63 299,- envt Velbon DF-60 396,- Takker for svar. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Den klassiske tabben mange gjør som ferske hobbyfotografer (undertegnede inkludert) er å kjøpe et billigstativ....som enten, ikke er stødig såfremt du ikke har med 10kg stein og tynge det ned med (herlig på tur), hvor en eller annen dings, fortrinnsvis i dårlig plast, går i stykker relativt raskt, og hvor en etter relativt kort tid begynner tråle nettet på nytt etter et bedre og dyrere stativ. Når du så har kastet stativet finner du ut at du kunne brukt det som stativ for blits...det duger det faktisk til. Om du ikke har penger til et kvalitetsstativ: Spar pengene til du har det så slipper du mye irritasjon Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Det rimeligste stativet som flere her anbefaler er Velbon sherpa 600R. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Takker for svar. Penger er ikke et problem, men vil bare ikke bruke 1000,- på et stativ. Så å vente hjelper ikke. Så det må bli en av de nevnte over. Har hatt Velbon før, var god kvalitet syntes jeg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Jeg kjøpte et HAMA PROFIL PRO DUO III i sommer som jeg brukte på ferie (og måtte desverre kaste etterpå), det er langt stødigere og bedre enn Star 62. Star 62 er et ustødig drittstativ etter min mening, nærmest bortkasta penger. Endret 27. desember 2012 av MrLG Lenke til kommentar
MPC Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Når eg begynte å ta bilete så kjøpte eg Hama Star 62 som tripod. Eg brukte den samen med min 1100D og prisen var rundt 199 kr på expert. Du får det du betaler for. Den er hovudsakelig av plast, bortsett frå beina som er tynne aluminium "sticks". Du får passe bra høgde (170-180 cm om eg ikkje husker feil) med midt beinet heilt opp. Med lav vekt, for eksempel 1100D med default kit, så er den grei nok, og den tåler vekta greit nok. Tålte også 1100D samen med 55-250 MM IS linsa eg hadde også. Problemet kom når eg brukte portrett modus, den tålte ikkje vekta sikkerlig og begynte å bøye seg fram under lange lukkertid. Når det også blåser litt, så rister den også noko forferdelig utan om du legger på ekstra vekt. (Følgjer med plastikk krok under midt stangen som du kan bruke til ekstra vekt). Hodet på den er litt kronglete, av og til så rister hodet sjølv om alt som går an å skru på er "tight". Einaste som er positiv med den for min del er at den er veldig lett, enkel å ta med på tur, følgjer med bag. Så den er vei grei nok til nye folk som bruker lette normalzoom linse, men om du har mykje vekt, eller eit hus som har meir vekt enn 1xxx eller 6xx serien, så bør du kanskje tenke på noko anna om du driver med å ta bilete med lange lukkertid. Sjølv så brukte eg den i ca 7-8 månader, og fikk nokre gode resultatar med den, men pga plastikk følelsen, kronglete hode og den lave vekta den tåler, så oppgraderte eg til Manfrotto 055XProB (2000 NOK med Pan Head) med Pan Head og Ball Head (650 NOK) , som fungerer perfekt, men den er også litt tung. Endret 28. desember 2012 av MPC Lenke til kommentar
uGn Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Så om bruken er 95% innedørs og med et billig speilrefleks (1100D) med standardlinse - så er det et helt ok stativ? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Da gjør det jobben helt greit, jeg har 2 stykker i samme gata som bruker som lysstativ til blitsene mine, da de vanlige Manfrotto stativene rett og slett blir for høye. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Så om bruken er 95% innedørs og med et billig speilrefleks (1100D) med standardlinse - så er det et helt ok stativ? Ja, da tipper den ville ha vert grei å bruke. Om du ikkje allereie har det, så bør du sjekke ut 1 Canon Remote Shutter Button, den er ganske kule å bruke om du vil minimere all bevegeleg til kamera. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Så om bruken er 95% innedørs og med et billig speilrefleks (1100D) med standardlinse - så er det et helt ok stativ? Legg på en 100 lapp og kjøp heller HAMA PROFIL PRO DUO III. Vel verdt prisforskjellen, selv hadde jeg ikke tvilt et sekund. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) 2 triks for å unngå bevegelse, bruk enten en fjernutløser eller timer funksjonen i kamera. Denne informative videoen gir en viss pekepinne på hva man får når kjøper cheapo stativer vs grisedyrt stativ. Endret 28. desember 2012 av fo2re Lenke til kommentar
stejen Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Skal det være med på tur? Er svaret ja, så dropp hele dritten. Ta med en pose med ris i steden. Skal du bruke det hjemme? Legg risposen på en stol i steden. Temmelig flåsete, men det er så utrolig irriterende med et dårlig stativ. Ville heller ha satset på en enbeining (monopod) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Takker for svar folkens. Kan nok bli et HAMA PROFIL PRO DUO III, om eventuelt ikke det blir noe etter nyttårssalg hos noen Japanfoto eller lignende. Tok ihvertfall turen til Lefdal, og der var det bare rot, kun utstillingsmodeller og åpnede bokser.. :/ Vil ha før nyttårsaften Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 Eller er det noe salg nå som dere vet om? Ser atm på VELBON KAMERASTATIV DF-60/F eller DF-50/F. Kanskje dette er bedre enn HAMA DUO III? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå