heartlife Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg skal i en tingrettsak, anngående en erstatningssak. Jeg lurer på en ting. Nå håper jeg på at vedkommende som har saksøkt meg ikke får erstatningskravet sitt igjennom, for det er høyst urettmessig, og urimelig. Det er heller vedkommende som burde betale meg. Dersom jeg er uheldig, og blir dømt til å betale han erstatning, så er jeg redd for at jeg ikke klarer å betale summen.... Jeg er veldig bekymret for dette, og dette stresser meg stort. Jeg har fått en advokat. Han sier at han håper på å vinne saken fullstendig. Og det hå per jeg på at vi gjør. Men dersom det ikke skjer, og jeg må betale erstatning og jeg ikke klarer å betale erstatningen, blir jeg idømt fengsel da? Dette bekymrer meg sterkt. Har lagt livet mitt veldig på ventehyllen pga saken... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Og spørsmålet er... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Vi har ikke gjeldsfengsel i Norge - du kan ikke fengsles fordi du ikke er betalingsdyktig (med noen forbehold for bøter/forelegg). 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 ok, så dersom jeg for eks blir dømt til å betale erstatning i tingretten, så kan ikke jeg dømmes til fengsel pga manglende betalingsdyktighet?. Advokaten min håper på å vinne saken fullstendig, og det håper jeg også skjer. Jeg har levd nå i et og et halvt år med sterkt pengepress som jeg mener er utpressing av penger for urimelige grunner. Blir godt å få det overstått. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Det var godt å høre, for denne saken er helt urimelig og egentlig ingen sak i det hele tatt. Flott! Takk for svar Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Du holder fortsatt på med denne saken ja. Hei forresten, nytt nick igjen 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Og det er vel strengt tatt ikke første gang vedkommende får beskjed at det ikke finnes gjeldsfengsel i Norge. Men hei, når har vedkommende noengang hørt på det som blir skrevet her? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå