JaevlaDatamaskin Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hei! Har nylig forsøkt å oppgradere en eldre xp maskin til windows 8. Det gikk mildt sagt dårlig. Oppgraderingen skjedde via en minnepenn. Fikk en feilmelding under innstallasjon: "Bad System Config Info", og maskinen holder på å restarter og restarter i en evighet, med samme feilmelding. Klarte å komme inn på "Safe Mode" menyen under booting, for å få tak i Command Prompt, men når den laster, så får jeg etterhvert en BSOD, og jeg må restarte. Det samme skjer over og over. Har også prøvd alle andre alternativer i safe-mode. SÅ!, tenkte jeg at jeg skulle forsøke winXP cd'en som jeg hadde liggende, men der får jeg alltid feilmelding: "windows could not start because the following file is missing or corrupt: <Windows root>\system32.hal.dll" Nå står jeg fast. Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Ja helt ny install ( uten feilmeldinger) Ikke oppgrader noe, slett formater og legg inn. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Kjøpte du en produktnøkkel eller CD av Win8? Funker alltid med ny clean install som War snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå