steinarsen44 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hei! Har akuratt fått nytt fibernett levert av altibox i hus, da følger jo den ubruklige hjemmesentralen med også... Uansett har jeg ringt ijnn og sagt at jeg vil sette hjemmesentralen i bridge (zyxel p2812) slik at jeg kan velge det inne på mine sider. Ja, du må faktisk ringe inn å be om å få opp dette valget... Uansett satt jeg det opp og kobla til min linksys wrt610n ruter. Alt funker kjempe bra, før hastighetene plutselig "cappa" på 5-6 mbit både opp og ned. resatte både ruter og modem og plutselig var alt i orden igjen. Tenkte at det kanskje var et en engangstilfelle, så tenkte ikke mer over det. Nå skjedde det igjen... Bare litt over ett døgn etter den første gangen. Nå deaktiverte jeg bridge mode og koblet meg direkte opp mot zyxel modemet med kabel og da har jeg plutselig full hastighet igjen. Problemet ligger da enten i hjemmesentralen når man har bridge mode aktivert, eller i linksys sin ruter. Det som er rart er at det funker fjell i kanskje 24 timer før det plutselig bestemmer seg for å cappe hastigheten på 6 mbits. Er det noen som har hatt lignende problemer eller kan tenke seg hva dette er for noe? Lenke til kommentar
R_N Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg kjører (nesten helt sikker) samme modem + router og opplevde ofte at jeg måtte resette Linksys OG router fra Altibox. Det jeg gjorde var å bytte kryptering på router og modem til enkleste sort. Tror mye data med tyngste kryptering rett og slett overoppheta utstyret mitt. Nå i ettertid har jeg ca 1 gang pr mnd at jeg må resette Linksys og aldri Altibox-modem/router. Edit: Gratulerer med en av verdens beste julegaver! FIIIBEEER!!! - R Endret 26. desember 2012 av R_N Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Lurer på om det kan være kommunikasjonen mellom de to som dropper til 10Mbit brutto. Det står noe om det her: http://www.dd-wrt.co...g_WoL_issues.29 EDIT: Det var visst andre veien som var beskrevet der, men trolig er det switchen i WRT610 som er kilden til problemet. Endret 26. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
steinarsen44 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Hei! Prøver med litt hjemmemekka kjøling på WRTen nå bare for morroskyld siden den blir latterlig varm. Har brukt den sammen med ett gammelt telenor modem i 2 år og den har ikke sviktet en eneste gang... Merkelig at den skulle gjøre det nå. Uansett kommer jeg tilbake om problemet fortsatt er der:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå