Gå til innhold

Romjulssalg! Kjøpe gaming pc!

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt en del tråder ang ny pc! Men valgte å vente til julesalg/januar salg!

Ser nå at http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10703 er på salg! Og har justert litt, dvs tatt vekk litt ting osv!

Pc skal bli brukt til film og gaming/surfing. Typ WoW, Css, BF3, etc...

Jeg skal IKKE bygge selv denne gangen! Så vil evt ha endret det som stå i listen til linken(pcen)!

Listen:

Støtsikker PC-eske

Musematte:SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Professional Cloth Mousepad

Spill:Call of Duty: Black Ops 2(Må medfølge desverre)

Kabinett: Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvit Vifter

Strømforsyning: Corsair CX 500W PSU BULK ATX 12V V2.3, 80 Plus

Prosessor: intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155

Hovedkort: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75,

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240

Skjermkort. ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Assasin's Creed III

Brenner/leser: Samsung DVD Writer,

Harddisk: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM

+ 3års garanti

med dette havner jeg på 7792kr.

Spørsmålet mitt er vel egentlig da: Bør jeg gå for annen PSU?HK?

Tenker å sette maks pris til 8500kr(Uten skjerm,tastatur,mus,høytalere,hodetelefoner)

Så har da altså 500-700kr å gå på.. Hva bør jeg gå for å maksimere spillopplevelsen/pcen? Trengs det bedre PSU?

PS: SSD tenker jeg å investere i senere!Eller er dette noe jeg bør ta fremfor PSU/annet Hk?

Litt forandringer jeg har tatt.

Skjermkort: gikk fra MSI gtx 660 til Asus 660ti... Valgte ASUS grunnet har hørt de har bra kjøling. og 660ti skal jo tross alt være litt bedre enn gtx 660..

Minne: byttet fra kingstone 1333mhz 8gb til vengeance 1600mhz 8gb(unødvendig? snakk om 130kr)

Kabinett: byttet fra CM Storm Scout II Gaming Midi til 500R. Grunnet tester osv på 500R ser veldig bra ut ang kjøing/støy og 500r ser jo bra ut!

Ellers har jeg tatt vekk skjerm,tastatur,mus,høytalere osv ...

Håper noen av dere "datakjennere" hadde orket å se om det er noe ok dette her iforhold til spillene og evt om jeg vil oppgradere noe senere..

PS: Ang fremtid/oppgradering. Jeg kommer ikke til å drive med "overclocking" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanksje et GTX 670 skjermkort eller et 7970? 500w PSU er bra. Har den 80 plus gold certificate? Noen av bronze certificate har bråket en del, de trenger ikke å bråke men det er dette jeg har lest om et par. Hvis du noen gang skal ha 2 skjermkort ville ja ha hatt en litt sterkere PSU. ellers alt bra. Jeg er ikke største ekspert på Hovedkort så det er sagt

Lenke til kommentar

Kanksje et GTX 670 skjermkort eller et 7970? 500w PSU er bra. Har den 80 plus gold certificate? Noen av bronze certificate har bråket en del, de trenger ikke å bråke men det er dette jeg har lest om et par. Hvis du noen gang skal ha 2 skjermkort ville ja ha hatt en litt sterkere PSU. ellers alt bra. Jeg er ikke største ekspert på Hovedkort så det er sagt

Hvis du leste første innlegg. Så kan jeg bare velge deler fra det oppsettet i linken. Dvs 670 er mulig, men ikke 7970 :)

Hvis jeg tar Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA blir det 8429kr samlet sett(ingen andre forandringer enn denne +listen)

Litt usikker på om det har SÅ mye å si+ 670vs 660ti ? Om det er verdt 700kr liksom :)

etter å ha sett https://www.youtube.com/watch?v=Tq2BOlE1VQw Ser jeg at 670 er verdt pengene haha! ca 7:50

Endret av midtun
Lenke til kommentar

Kriiise! Hva tenker folk om pcen?

Nå slår laptopen seg av til og med når jeg bare spille CSS-_- ! Pga varme! Dritt! Blir garantert ny pc til rett etter nyttår! Noen ideer for ferdig pcer?(vil ikke ødelegge deler selv osv, så skipper bygging denne gangen)

Lenke til kommentar

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 Kanksje dette hovedkortet hvis det ikke sprenger budsjettet

Hvorfor er dette bedre enn MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, UEFI?

Hvis jeg ikke skal overklokke osv..(noe jeg ikke skal!)

Lenke til kommentar

Damnit, akkurat nå vil jeg bare bestille, men skal ikke tilbake til stedet hvor jeg får det tilsendt før sånn 5-8.Januar! Haha! HUff!

PS: Noen som har erfaringer ang det å montere ekstra vifter i kabinett? Funker det ok? Er det farlig at det er for mye luft(kaldt?) Og tar en noctua vifte mye strøm f.eks?

Lenke til kommentar

Damnit, akkurat nå vil jeg bare bestille, men skal ikke tilbake til stedet hvor jeg får det tilsendt før sånn 5-8.Januar! Haha! HUff!

PS: Noen som har erfaringer ang det å montere ekstra vifter i kabinett? Funker det ok? Er det farlig at det er for mye luft(kaldt?) Og tar en noctua vifte mye strøm f.eks?

Det å montere ekstra vifter er veldig greit. De kan kobles til HK, men jeg vil anbefale en ekstern viftekontroll slik at du kan justere luftstrømmen og kjøleegenskapene etter eget ønske. En ekstern viftekontroll kobles bare til vifter og psu. Noctua har veldig effektive vifter. Og nei, strømforsyning er ikke noe problem med tanke på vifter. Hadde jeg vært deg ville jeg nok byttet ut psuen din til en noe kraftigere som denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758532. Litt dyrere, men full modulær.

Lenke til kommentar

Det å montere ekstra vifter er veldig greit. De kan kobles til HK, men jeg vil anbefale en ekstern viftekontroll slik at du kan justere luftstrømmen og kjøleegenskapene etter eget ønske. En ekstern viftekontroll kobles bare til vifter og psu. Noctua har veldig effektive vifter. Og nei, strømforsyning er ikke noe problem med tanke på vifter. Hadde jeg vært deg ville jeg nok byttet ut psuen din til en noe kraftigere som denne: http://www.komplett....aspx?sku=758532. Litt dyrere, men full modulær.

What OTL said ang at jeg ikke kan velge den hvis jeg går for den pcen!

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10703

Tenker å muligens velge en 600w hvis jeg klarer å lande på ca 8500kr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...