Gå til innhold

Chess vil ha Telenor-kundene

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Netcom i nesten 10 år når GSM ble lansert, kun av en grunn å bidra til konkurranse.

Når Netcom sine priser begynte å blir mer og mer lik Telenor heiv jeg meg over på Chess og har vært fornøyd kunde der i mange år, Netcom tilbydte meg 1000,- for å fortsette når var på vei over til Chess, det var inntjent på rundt 4 mnd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Ideen er jo at det skal være fri bruk, men fortsatt ha en øvre grense for det som blir urimelig. Det burde du ha forstått.

Er jo ikke fri bruk. Det burde du ha forstått.

Lenke til kommentar

Hva er "urimelig"?

Hvis jeg bruker mobilt bredbånd på hytta, ser en del YouTube-videoer, kjører Windows Update, laster ned en Linux-ISO, bruker NRK Nett-TV og kanskje Netflix, da er det lett å komme opp i "urimelige" datamengder uten å prøve bevisst.

Hvis et abbonnement markedsfører seg som ubegrenset, da skal det også være ubegrenset. Punktum.

Mitt NetCom-abbonnement er ubegrenset, men etter 4 GB skrur de ned hastigheten.

Det koster ikke mer omm jeg overstiger grensen, men det blir tregere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får bare BankID på mobil hvis du har Telenor, eller en tilbyder som bruker Telenor sitt nett:

Fra DNB sin nettside:

Med BankID på mobil får du en mer tilgjengelig nettbank og mobilbank! Du kan også enkelt fullføre kjøp via netthandel selv om du ikke har kodebrikken med deg. Foreløpig er det bare Telenor, Talkmore, Djuice, Hello Norway og Phonero som tilbyr denne løsningen til sine abonnenter.

Alle de teleselskapene bruker Telenor sitt nett. Jeg har sjekket.

Folk som har NetCom, eller en tilbyder som bruker NetCom sitt nett (inkludert Chess), får ikke BankID på mobilen.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Er jo ikke fri bruk. Det burde du ha forstått.

Det har du helt rett i. Men det var ikke det som var grunnen til at jeg responderte på posten din. Du skrev at du ingen har behov for så mye, og du har helt rett. Grensen er satt for å hindre ekstrembrukere, men 99% vil aldri nå opp til den grensen. Så i realiteten er det Fribruk for 99% av nordmenn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Men jeg reiser mye, og bruker ofte mobilt bredbånd for å se på nett-TV.

Jeg krever å få bruke det som om jeg satt med fiber hjemme.

Ellers er det ikke "fri bruk".

Du kan ikke kreve noenting, du kan bare velge å ikke bli kunde. Om du har behov for mer enn 20000 Mb i måneden på en mobil, tror jeg ikke Chess mister nattesøvnen over at de ikke får deg som kunde.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg kan kreve ubegrenset data, hvis det stod ubegrenset i annonsen.

20 GB er ikke mye Youtube, film, Linux-isoer osv.

De kan ikke kalle det ubegrenset.

Jeg tror ikke det er begrensning på data, slik artikkelen hentyder. Begrensningen på 20 000 gjelder bare sms og ringeminutter. Men man får redusert hastighet på internett etter nådde 5GB.

Selv med "Fri bruk" kommer det imidlertid begrensninger.

– Det er fri bruk på FriSURF, men kunden får redusert hastighet ved forbruk over 5 GB. 5 GB er idag mer enn nok for de aller, aller fleste, sier Alvær til Mobilen.no.

Han opplyser også at SMS og ringeminutter har en maksgrense på 20 000 (!), men at denne grensen først og fremst er gjeldende for å fange opp M2M-bruk (Machine-to-machine) - altså programmerte enheter som kommuniserer med hverandre.

http://www.mobilen.no/artikler/chess-lanserer-fribruk/108750

Lenke til kommentar
5 GB er idag mer enn nok for de aller, aller fleste, sier Alvær til Mobilen.no.

5 GB er ikke mye i dag, om folk begynner med Netflix på hytta.

Når mobilt internett blir mer utbredt, vil folk bruke mer av dette, og si opp TV-abbonnementet på hytta.

Jeg har Altibox hjemme, men betaler for Riks-TV på hytta.

Jeg betaler altså dobbelt for de samme kanalene.

Det er fordi jeg har ikke skikkelig internett på hytta.

Altibox tilbyr noe de kaller Chill Out, så du kan få med deg TV-kanalene du betaler for på iPad hvis du ikke er hjemme.

Jeg vil gå over til noe slikt, og si opp mitt Riks-TV-abbonnement.

Men først må jeg ha 4G på hytta. Da vil gigabytene fly unna i høyt tempo.

5GB er brukt opp på noen timer, og er definitivt ikke "nok for de fleste" om et par år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

5 GB er ikke mye i dag, om folk begynner med Netflix på hytta.

Jeg er enig at 5GB er lite om man bruker Netflix og video-streamingtjenester. Men at man skal forvente at et mobiltelefon-abonnement skal dekke ditt internett behov på en PC synes jeg er urimelig. 5Gb på en smart-telefon vil som han sier, være nok for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Da kan de slutte å kalle det ubegrenset, medmindre det faktisk er ubegrenset.

Skriv heller i klartekst hvor mange GB abbonnementet inkluderer, og selg de ubegrensede avtalene dyrere.

Å påstå at 20GB er nok for de fleste, og derfor fortjener tittelen "ubegrenset", holder bare ikke.

For det er en begrensning. 20GB er lett å oppnå ved bruk av nett-TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Da kan de slutte å kalle det ubegrenset, medmindre det faktisk er ubegrenset.

Nå skrev jeg nettopp at det ikke er en begrensning på bruken av data. Du kan bruke så mye data du vil, men etter 5GB får du en lavere hastighet. Men det er fortsatt ubegrenset.

Å påstå at 20GB er nok for de fleste, og derfor fortjener tittelen "ubegrenset", holder bare ikke.

For det er en begrensning. 20GB er lett å oppnå ved bruk av nett-TV.

20GB er mellom 30 og 40 filmer i SD-kvalitet streamet fra Netflix. Men som sagt, det er ingen 20GB grense etter hva jeg kan se.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Dersom Chess plutselig hadde begynt med BankId mobil, så hadde jeg skiftet kjapt!https://www.bankid.n...ankID-pa-mobil/
Hvorfor det? ikke tele leverandøren som driver med tjenesten men du selv bestiller det om du vil ha det i nettbanken, ingen som holder en pistol mot hodet ditt å sier REGISTRER DEG

Ehm jo. Telenettet må støtte tjenesten Bank ID for mobil. Og det gjør ikke Netcom sitt nett atm, men det kommer!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...