Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen ble gravid, jeg ønsker abort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er nettopp derfor det må være vårt hovedansvar. Tenk deg om: Hvis hun har makten, og kan lyve om at hun bruker det, hvordan skal det hjelpe å gi henne ansvaret for prevensjon?

With great power, comes great responsibility.

Kvinnen velger om hun vil bli gravid eller ikke. Hun velger å ta abort eller ikke. Hun velger å beholde barnet eller adoptere det bort. Og velger hun å beholde det får hun i fler enn ni av ti tilfeller omsorg fordi hun er mor.

Makt. Makt. Makt. Makt.

Så hvorfor faller alt ansvaret på mannen om han ikke har noe han skulle ha sagt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

With great power, comes great responsibility.

Kvinnen velger om hun vil bli gravid eller ikke. Hun velger å ta abort eller ikke. Hun velger å beholde barnet eller adoptere det bort. Og velger hun å beholde det får hun i fler enn ni av ti tilfeller omsorg fordi hun er mor.

Makt. Makt. Makt. Makt.

Så hvorfor faller alt ansvaret på mannen om han ikke har noe han skulle ha sagt?

Ansvaret starter først når barnet skal oppdras og utvikle sine beste evner, og der vil jeg foretrekke at en litt fyldig mor tar seg av saken, fremfor en korttenkende og forvokst egoistisk voksen unge.

Lenke til kommentar

Ansvaret starter først når barnet skal oppdras og utvikle sine beste evner, og der vil jeg foretrekke at en litt fyldig mor tar seg av saken, fremfor en korttenkende og forvokst egoistisk voksen unge.

Dersom vi skal ha en slik feministstat så må også staten være forberedt på å ta regningen sammen med den mor som eventuelt ønsker barnet. En far som ikke har lyst til å være far kan ikke holdes ansvarlig på samme måte når han ikke har noen makt over egen situasjon eller resultat utover egne basale seksuelle instinkter.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Trådstarter er et godt bevis på at vi burde ha en psykisk seksuell lavalder, i tillegg til fysisk :)

Selvsagt har han ikke aleneansvar, men måten han oppfører seg på nå i ettertid, viser at han ikke på noen måte var psykisk forberedt på hva som kan skje når man har sex, selv om man er (eller tror at man er) beskyttet.

Påstanden om at hun lurte han til å tro at hun gikk på pillen, er trådstarters påstand. Påstanden om at hun ikke gikk på p-pillen, er også trådstarters påstand. Alt vi har hørt, er trådstarters side av saken.

Hvis han oppfører seg like umodent i det virkelige liv, som her på forumet, så forstår jeg at jenta var tilbakeholden med å informere han om det før det var gått så langt at det ikke var mulig å gjøre noe med det. Han har jo selv innrømt, og understreket at han mente det, at han ville gitt henne et spark i magen (for å fremtvinge abort, regner jeg med) om hun hadde sagt fra tidligere. Det er intet mindre enn sykt.

I tillegg, når han henger henne ut på forumet, kan han ha snakket stygt om/til henne andre steder, og da forstår jeg at hun tar avstand fra en voldelig, nedlatende og meget mulig psykisk ustabil person.

• Liker 5
Lenke til kommentar

05:41

Meg

vet at du har snakka om meg, skjønner at du er sur på meg, jeg SKAMMER meg selv over det jeg har gjort, men denne nyheten kom som et sjokk for meg, og jeg trodde spesielt ikke det var med meg! kan du si til meg hvor mange måneder hun er på vei? Hun har sakgt at hun har hatt andre forhold etter meg, det må ikke være meg vel?

Skjønner godt at du og faren til eksen er sur på meg, men det beste for alle parter hadde vært å ta abort.

I dag

15:18

Moren

For det første så er ikke jeg sur på noen. Nå som tingene har blitt slik, må vi bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Jeg ønsker at "Kari" og du setter dere ned og snakker sammen slik at dere finner ut av hvordan ting skal bli fremover.

Sendte dette til facebook idag. Har redigert bort navn. Anonym poster: 79147df1d863e07e9697ea8d27238e3d

Lenke til kommentar

Det eneste "lyspunktet" for TS her er om han kan bevise at hun opplyste han om graviditeten så sent som han sier så kan han gå rettens vei for å bli fritatt for, eller måtte betale et mindre barnebidrag. Har vært saker der mannen har sluppet å betale, men da har de kunnet bevise, stort set gjennom vitner, at kvinnen bevisst holdt graviditeten skjult.

Virkelig? Har du en referanse til slike saker?

Lenke til kommentar

05:41

Meg

vet at du har snakka om meg, skjønner at du er sur på meg, jeg SKAMMER meg selv over det jeg har gjort, men denne nyheten kom som et sjokk for meg, og jeg trodde spesielt ikke det var med meg! kan du si til meg hvor mange måneder hun er på vei? Hun har sakgt at hun har hatt andre forhold etter meg, det må ikke være meg vel?

Skjønner godt at du og faren til eksen er sur på meg, men det beste for alle parter hadde vært å ta abort.

I dag

15:18

Moren

For det første så er ikke jeg sur på noen. Nå som tingene har blitt slik, må vi bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Jeg ønsker at "Kari" og du setter dere ned og snakker sammen slik at dere finner ut av hvordan ting skal bli fremover.

Sendte dette til facebook idag. Har redigert bort navn. Anonym poster: 79147df1d863e07e9697ea8d27238e3d

Moren hennes høres ut som en fornuftig dame! Og jeg tror ikke du skammer deg overhode! Narsissistiske rasshøl gjør som regel ikke det.

Lenke til kommentar

Ja det er riktig, dessverre.

Men det er ikke så vanlig for noen som er bare 18 år.

Er det lovig å abort i norge?

Ja, i Norge kan kvinnen bestemme om hun vil ta abort frem til og med 12. uke av svangerskapet. Det er gratis, og en får til og med dekket deler av reisekostnadene for å komme seg til sykehuset. Det er ingen aldersgrense på abort.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Vel, hun blir sikkert m

Eksen ble gravid i april 2012. Slo opp med henne juni 2012. Totalt uvitende om at hun var gravid.

Først nå i går fikk jeg vite at hun var gravid og skal snart føde, er skuffa, knust. Jeg hadde aldri følelser for henne. Føler ikke at man skal lage et barn hvis det ikke er gjensidig kjærlighet mellom begge.

Grunnen til at jeg ikke visste det før nå, var at hun var ganske lubben fra før av, hun var ikke stygg utseendemessig, men jeg var flau over å gå ut med henne i og med at (ikke for å skryte) jeg ligger et par steg over henne.

Grunnen til at jeg brukte henne som et leketøy var at jeg hadde skinna meg, og jeg så ikke ut der og da, men når håret kom tilbake, da kom damene tilbake til meg.

Må jeg bli registrert som barnefar? Får foreldrene mine vite det? Får søsknene mine vite det? Jeg vil HELST ikke det. Jeg er bare 18 år og fortsatt går på SKOLE!

Anonym poster: 79147df1d863e07e9697ea8d27238e3d

Vel, hun vil nok med glede ville motta penger fra deg i form av bidrag. Jeg er ikke noe ekspert på dette, men da må du kanskje være registrert barnefar? Tror ihvertfall hun vil kunne kreve det. Når det kommer til din mening om hvorvidt hun skal beholde barnet, eller ikke, er dessverre denne helt ubetydelig rent juridisk ettersom det er kvinnene som står for valget i en slik sammenheng.

Men som flere andre har nevnt så er det mange verpesyke kvinner der ute, og en god del av disse lyver nok om prevensjon. Alenemødre mottar tross alt mye støtte for å være i en slik situasjon. "Win win for mange". Derfor bør du alltid bruke kondom om du ikke stoler på dama. Det sier seg selv at du ikke kan stole på dama i en situasjon som dette, du bare tar en sjanse og håper på det beste. Dessverre ble du en av de "uheldige", men det er ikke så rent få av dem heller.

Lenke til kommentar

Kompisen min er 24 og har ei lita jente på 4 år. Moren og han er ikke i lag, og ikke så veldig på talefot, men han kunne ikke vært mer lykkelig.

Selv om det er mye dritt å få unge i en tidlig alder, så er det også mye positivt og spennende. Du starter et nytt eventyr i livet. Jeg anbefaler deg å gripe sjansen og tenke for deg selv 'hvordan kan jeg bli en god far', 'hvordan kan jeg gi barnet mitt den best mulige oppveksten' osv. Ikke lev i fortiden og krangle om hvem som hadde størst feil i alt dette, men se fremover.

Gratulerer så mye, uansett hva du måtte føle.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...