Gå til innhold

6 måneders treningsplan

Anbefalte innlegg

Hei og god jul!

Jeg er en 18 år gammel gutt som skal i forsvaret i August 2013. Jeg bestod testene og valgte selv å gå inn i 2.Bataljon/infanteri bataljonen.

Før jeg begynte å trene veide jeg rundt 100+ kilo, og så gikk jeg ned til 79, men har klart å komme opp igjen til 86 grunnet dårlig selvdisiplin på jobb(Blir lett mye spising der med lange vakter...).

Uansett jeg er litt usikker og ganske bekymret for at jeg ikke klarer å komme i god form før tjenesten har begynt. Derfor trenger jeg en treningsplan som kan få meg i god form før forsvaret!

Det er kanskje mindre gunstig å hjelpe uten betaling, men jeg ønsker bare å bli henvendt til noen linker eller om dere har noen tips.

Litt informasjon angående middag og slikt i heimen..

Mine foreldre kjører faste middager som betyr at

Mandag = pasta/spagetti

Tirsdag = Kjøtt, paprika og ris.

Onsdag = Kylling/pølser (av og til hamburger med POMMES FRITES)

Torsdag = Kylling.. Av og til fisk.

Fredag = Hjemmelaget pizza

Lørdag = kyllingvinger med pommes frites.

Søndag = taco og annen slags stormiddag.

(jeg legger til salat i hver av middagene)

Mine foreldre mener at disse måltidene er helt greie bare at det må spises med moderasjon.. Jeg vet ikke om hva dere syntes om dette men det hadde vært flott med noen andres synspunkter i dette!

Svarer gjerne hvis dere har flere spørsmål!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor gjør ikkje du det du gjor før? Det har jo fungert veldig bra for deg...

Du kan jo bruke RYP og leg til noe kardio (1 dag i uka til å begynne med). Evt. bytte ut 1 treningsdag med kardio, som vil hjelpe deg i militæret.

Du kan spise alt du vil så lenge du får kcal underskud. Men det er enklare å få -kcal på salat istedenfor pomfrites.

Lenke til kommentar

De middagene er ikke akkurat slankemat, men så lenge det totale kaloriinntaket er lavere enn det du forbrenner så vil du gå ned i vekt.

Jeg ville vært mer bekymret for det ernæringsmessige. Om alt er laget skikkelig fra bunnen av og med en god dose grønnsaker/salat ved siden av trenger det ikke å være så ille, men jeg vil nok anbefale mer fisk og mindre pommes frites. Jeg blir også litt skeptisk når den eneste grønnsaken du nevner en paprika...én gang i uken.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...