asusp Skrevet 26. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2012 Hei! Har nå koblet opp mitt "nye" skjermkort ZOTAC GeForce GTX 2Gb til mitt hovedkort Asus M5 A97 R2.0 Socket AM3+ men ingenting skjer? Har satt opp alt som trengs av prossor, ram, osv. Men når jeg prøver og koble DVI en til skjermkortet, så skjer det ingenting? Så får ikke brukt min nye pc Er det noen som har noen tips eller innvendinger? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Har du andre skjermkort du kan teste med? Er du sikker på at skjermkortet får den strømmen det trenger? Nå har du ikke spesifisert hvilken modell du har, men de fleste (om ikke alle) i GTX-serien krever nok egen strøm. Har hovedkortet/prosessoren integrert skjermkort som må deaktiveres for at Geforce-kortet skal virke? edit: Jeg forsto først nå at dette er et fullstendig nybygg som ikke har vært testet tidligere. Følgelig er det ikke nødvendigvis gitt at det er skjermkortet som er problemet. Hva skjer når du trykker på på-knappen på maskinen? Blinker lys, starter prosessorviften? Skrur maskinen seg av av seg selv - eller er det kanskje ikke liv i den i det hele tatt? Slike feil er ikke uvanlig, jeg har bygget en hel del maskiner og støter dann og vann på "tullefeil". En klassiker er at man har glemt å koble kablene som går til kabinettet (på-knapp, LED osv), eller ikke koblet dem riktig. I hovedkortets manual står det hvordan dette skal kobles. En annen ikke helt uvanlig feil er at en av RAM-brikkene ikke er skikkelig montert, men da skal det likevel komme bilde på skjermen. Vi må heller ikke utelukke de potensielle flausene: - Strømkabel til strømforsyning og/eller skjerm er ikke koblet til - Bryteren på strømforsyningen står på 0 - Skjermen er ikke skrudd på Om alt annet feiler, er det greit å koble fra alle interne kabler for så å koble dem til på nytt. Kanskje er det noe som sitter løst? Alternativt kan du også plukke fra hverandre alt (gjerne utenom prosessor og -kjøler, da det kan bli søl med kjølepasta/termisk pad), og for den saks skyld plukke hovedkortet ut fra kabinettet i tilfelle de berører hverandre på noe punkt, noe som kan føre til kortslutning. Husk avstandsstykker mellom kabinett og hovedkort! Endret 26. desember 2012 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå