Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp med interiør

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal snart ta over en helt nytt leilighet. Stue og kjøkken er i et og samme rom uten noen vegger som skiller dem. Det rommet er på nesten 36kvm og det er denne jeg trenger litt hjelp med hva angår interiør. Er for det første usikker på om jeg bør sette opp en gips vegg for å skille kjøkken fra stue eller bare sette opp sånn benk med skap på ene siden og sitte plass på andre. Hvem kan jeg kontakte for å få hjelp eller ideer. Og koster det mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En interiør arkitekt hjelper deg med innredning.

En tømrer hjelper deg, med å sette opp en eventuell vegg. Du får kontakte en og be om pris!

Normalt ikke lange jobben. Selve oppsettingen tar kanskje 1 - 2 dager. Men en lite jobb som denne, så går også mye tid til besiktigelse, oppmåling og frakt av materialer, o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg også kjøkken kun i et hjørne i samme rom som stua. Har da "skilt av" de to seksjonene kun med benkeplate, men uten skap under. Altså laget til en kjøkkenbenkeplate i hesteskoform. To av de 3 lengdene går over kjøkkendelen (altså over skaper, vask, oppvaskmaskin etc), mens den siste lengden stikker ut og skiller de to rommene. Har et par barstoler her så det kan brukes som bord/sitteplass, men dens hovedfunksjon er å skille rommene uten å stjele vekk romfølelse. Det funker fett for meg.

Jeg vil tro at dersom du skal sette opp gipsvegg i full høyde så stjeler det veldig mye av romfølelsen i både stue og kjøkken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Helt enig med deg, det er nettopp pga det å miste romfølelsen at jeg har vært i veldig tvil når det gjelder en gips vegg for å skille stue fra kjøkkenet. Tror jeg mest sannsynlig går for en sånn løsning med benkeplate og bar stoler. Noen sider du kan anbefale der jeg får kjøpt sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...