Gå til innhold

Bang for the Buck


diskus123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De headphones du lista opp er alle gode men de er i en helt annen prisklasse. Hvis budsjettet ditt er 2-3k ville jeg heller kjøpt et DT 770 og en god DAC isteden for å kjøpe en av de headphones du lista opp og bruke onboard lydkort på maskina di. Hvis du har penger kan du alltids kjøpe phones med Ω250+.

 

Det å sammenligne onboard lydkort og en DAC er som natt og dag. Ofte er det også mye støy fra komponentene i maskina hvis lydkortet ikke er godt isolert.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Mye dårlige svar her ;) , virker som at altfor mange skal snakke så godt om dt770.

 

Ikke at jeg er en master på head-fi men har du tenkt over om de skal være portable? I såfall burde du ha et som er lukket så ikke alle rundt deg og deg selv kan nyte det uten støy. Kan jo liste opp en del alternativer, ofte kan det være lurt å handle via usa og bruke jetcarrier for å ungå toll osv i tilleg til å spare en lapp eller to.

 

Åpne:

 

2000-2800kr alle sammen er best med enten en hodetelefon forsterker eller forsterker hvil påsta at sennheiser og beyer DT880 250 er best via bare onboard pc lyd. En liten fiio E11 er mer en nok for alt utenom AKG siden i mine ører syns jeg de trenger en tube amp for å bli varmere i lyden.

 

Beyerdynamic DT880 250ohm eller 600ohm (balansert å veldig nøytral lyd, forskjellene er minimale)

Beyerdynamic DT990 250ohm eller 600ohm (veldig lik signatur men mer mid bass og highs)

Sennheiser HD600 & HD650 (de er veldig like DT880 men mørkere som mange foretrekker)

AKG k701/q701/k702 ( sier det med en gang lite sub bass og mid bass og litt kaldere en nøytrale)

 

Lukkede:

 

De åpne er som sagt best låtende men ikke med stor margin. Mye mere her å velge mellom som har mindre impedans så de kan lett kjøres med mobilen eller en mp3 spilelr i tilleg.

 

Beyerdynamic DT770 (De er ikke nøytrale, bassen er punchy men litt ukontrollert og for skarpe highs)

Phillips Citiscape Uptown (varme og punchy)

Denon 1100 (varme og "mye" bass men er ikke de beste utenom)

Begge disse er rimilige men er et stykke ifra andre modeller som:

 

Sennheiser HD25-1 ii (generelt veldig gode og nøytrrale punchy god bass, men de verker på ørene etter litt).

Sennheiser Momentum(nøytrale og gode men litt kjedelige sammenligna med DT880)

AKG K550/K551 (Disse er veldig nøytrale men litt kalde, de har som sagt akg signaturen og er litt for store for portabelt bruk)

Sony MDR-R1 (Disse er varme, litt mere bass en nøytral i forhold til eldre sony topp modeller. Elker dem selv andre hodetelefoner ligger igjenn hjemme for tiden)

 

Listet bare modeller som er lete å få tak i norge, de åpne er som sagt dyrere og vanskeligere å drive bra og høyt nok. Alle de åpne er lette å drive og er gode uten en hodetelefon forsterker.

 

Alt for lang post :p

Lenke til kommentar

Nevnte det ikke jeg har ikke alt på listen der. Solgt dem/levert tibake etter testing.

 

Så lenge du er forsiktig kan du bestille to eller tre forskjellige å levere tilbake det du ikke liker.

 

Husk at lyd er veldig forskjellig for alle vi liker forskjellige ting, så det best er ealltid å prøve flere modeller.

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...