Gå til innhold

Bang for the Buck


diskus123

Anbefalte innlegg

Hvilken prisklasse gir mest for pengene? Jeg tenker å kjøpe et nytt headset til mellom 500 og 2000, men vil ikke bruke unødvendig mye hvis jeg kan få noe ganke bra til en ok pris.

 

 

Hvor stor forskjell vil det være å gå fra et siberia V2 til Astro A50?

Alle jeg har listet meg er:

 

 

Siberia V2 - 500kr

Logitech G35 - 700kr

Corsair Vengance 2000 - 800kr

ATH-M50 - 1000kr

Logitech G930 - 1'100kr

SB Tactic3D Omega - 1'100kr

BeyerDynamic DT4770 Pro 80 - 1'400kr

Astro A40 - 1'500kr

BeyerDynamic Custom One Pro - 1'600kr

Astro A50 - 2'000kr

Endret av diskus123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative Aurvana Live er vel noe av det som overrasker mest i forhold til pris. En må nesten doble prisen for å få noe bedre i samme kategori.

 

Logitech UE6000 er også en hodetelefon som overrasker, og som vil være et meget godt kjøp.

 

Audio Technica ATH-M50 er nok den mest anbefale "nybegynnerhodetelefonen" av alle, ikke et dumt kjøp det heller.

 

Du skriver imidlertid ikke noe om hva du skal bruke de til, så det blir veldig vanskelig å anbefale noe.

Lenke til kommentar

Skal bruke det til det meste, men ønsker helst noe med mic fordi jeg gamer av og til. Musikk (veldig mye forskjellig), ser en del film (derfor ville jeg også helst hatt et trådløst, men det er ikke et absolutt krav). Lager ingenting av musikk.

 

Av de "kriteriene" har jeg hvert fall Logitech G930 og Astro A50. Vet ikke om det er så lurt å kjøpe mic utenom siden jeg foretrekker alt-i-ett (få komponenter).

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Lukkede (tror jeg, lite erfaring). Heldekkende. Hjemmebruk. Hadde jeg vel valgt diskant fremfor bass. Hører en del på klassisk, men også litt dubstep go det meste mellom, men en klar diskant setter jeg høyere. Helst med mic, helst trådløst.

 

har ingenting av ekstra utstyr fra før av, så noe lignende en Astro A50 kanskje. Evt. Logitech G930 hvis jeg halverer prisen (som sagt, budsjett 500-2000).

 

Edit: har lest en del dårlige reviews av A50, A40 skal visst være bedre men de er ikke trådløse. Selve lydkvaliteten skal være svært bra, men detaljene skal være dårlige.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Med en gang du skal ha finesser som trådløst, mic og lignende går prisen opp, og som oftest lydkvaliteten ned. Jeg har ingen erfaring med verken Astro A50 eller Logitech G930, men når det kommer til musikklytting er jeg helt sikker på at de ikke kan leve opp til alternativene jeg nevnte.

 

Logitech UE9000 er egentlig det eneste trådløse jeg tør å anbefale, de har også aktiv støydemping, men lyden er klart best om en slår av støydempingen og bruker de med kabel. De er uansett godt over budsjettet ditt. UE6000, som stort sett er samme hodetelefon (bare ikke trådløs), får du for rundt 1 700, da har du også råd til mic'en jeg linket til. Dette vil knuse alt av "gamingheadset" på lydkvalitet. Les mer her.

 

Er du mer interessert i et trådløst gamingheadset som også leverer brukbar lyd til musikk, så må nesten noen andre komme på banen med anbefalinger.

Lenke til kommentar

ok, kanskje jeg ikke skal gå for et som er bygget for gaming. Jeg spiller ikke så mye så selve musikkvaliteten er vel det viktigste. Skal ta en titt på noen av disse.

 

Hovedgrunnen til at jeg ville ha trådløst er fordi jeg ofte bytter mellom 2 posisjoner i rommet og den løsningen jeg hadde før hvor jeg plugget en kabel i pc'en når jeg skulle skifte plass og plugger headsettet inn i den andre enden ikke er så optimalt, i tillegg har jeg slitt og sliter veldig på kontaktene. Dessuten har jeg kun pc'en som musikkavspiller og det hadde vært flott om jeg kunne gå litt rundt i huset med trådløse headset.

 

Jeg kan gå med på modmic etter litt ettertanke.

Lenke til kommentar

ok, kanskje jeg ikke skal gå for et som er bygget for gaming. Jeg spiller ikke så mye så selve musikkvaliteten er vel det viktigste. Skal ta en titt på noen av disse.

 

Hovedgrunnen til at jeg ville ha trådløst er fordi jeg ofte bytter mellom 2 posisjoner i rommet og den løsningen jeg hadde før hvor jeg plugget en kabel i pc'en når jeg skulle skifte plass og plugger headsettet inn i den andre enden ikke er så optimalt, i tillegg har jeg slitt og sliter veldig på kontaktene. Dessuten har jeg kun pc'en som musikkavspiller og det hadde vært flott om jeg kunne gå litt rundt i huset med trådløse headset.

 

Jeg kan gå med på modmic etter litt ettertanke.

Dt770 har jo 3 meter kabel, du kan jo også kjøpe en kabel male/female, som er noen meter ekstra. Da får du jo over 10m kabel til slutt!

Lenke til kommentar

Dt770 har jo 3 meter kabel, du kan jo også kjøpe en kabel male/female, som er noen meter ekstra. Da får du jo over 10m kabel til slutt!

 

Kabel er noe som har irritert meg, føler det blir litt rotete i tillegg føler jeg den er i veien.

 

 

UE9000 og UE6000 har omtrent identisk lydkvalitet ifølge denne mannen (2.05): http://www.youtube.com/watch?v=b_4Kt5vKuls

Prisforskjellen er 1200kr. Må man virkelig betale så mye for å få det trådløst? Jeg kan jo gå over 2000kr men må jeg gå så høyt for å få noe skikkelig bra? hvis jeg kan få noe til 1000kr som er 80% av noe til 2000 og 70% av noe til 3000kr så vurderes jo det.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Kabel er noe som har irritert meg, føler det blir litt rotete i tillegg føler jeg den er i veien.

 

 

UE9000 og UE6000 har omtrent identisk lydkvalitet ifølge denne mannen (2.05):

Prisforskjellen er 1200kr. Må man virkelig betale så mye for å få det trådløst? Jeg kan jo gå over 2000kr men må jeg gå så høyt for å få noe skikkelig bra? hvis jeg kan få noe til 1000kr som er 80% av noe til 2000 og 70% av noe til 3000kr så vurderes jo det.

Kjøp sånn kabelholder som mange gamere bruker til å ha musekabelen sin i, det hjelper litt!

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på valget nå; Beyerdynamic DT770 pro 80

Var innom 4Sound idag men de hadde det ikke inne. Kommer nok til å kjøpe det når de får det inn hvis ikke jeg ombestemmer meg.

Da er vi to! 4Sound i Trondheim har dritt kundeservice.. Derfor fikk jeg de ikke til å bestille opp dt770 :(

Endret av iFire
Lenke til kommentar

De hadde heldigvis allerede bestillt dem før jeg spurte etter dem. Kommer nok om noen dager håper jeg. :)

Hvis du ikke får tak i dem der så skal komplett og MPX ha dem til hundre kroner mer.

 

Edit: noen som kan sammenligne lydkvaliteten til BeyerDynamic DT770 pro 80 med Logitech UE6000? Begge er innenfor grei pris, men Logitech sine synes jeg har et MYE penere design. Men kommer nok til å gå for BeyerDynamic Uansett.

 

Edit 2: noen som har erfaring med trådløse headset og avstand. Jeg leser at mange av dem vil holde minst 10 meter f.eks, men hvordan vil disse slå ut gjennom vegger og andre massive materialer (tenker spesielt på bluetooth nå)? Vil signale forsvinne med en gang, fordi da er det egentlig ingen vits for meg å kjøpe det.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Hei vil gjerne åpne denne tråden igjen.

 

Har litt andre ønsker enn jeg hadde i det første innlegget. Jeg vil kun basere meg på musikkvalitet. Jeg hører mest på musikk med høye toner, kvinnelige vokaler, fiolin, og andre "kvasse" toner.

 

Her er noen eksempler:

http://www.youtube.com/watch?v=8xVZC-UKCuM&list=PLB7Zf30IjLFWtSxNyEoekw26rTZh844aM

 

http://www.youtube.com/watch?v=ll39CAovGrg&list=PLB7Zf30IjLFWtSxNyEoekw26rTZh844aM

 

http://www.youtube.com/watch?v=1A3i0GATnRI

 

http://www.youtube.com/watch?v=OcIMvliWM2I

 

(hører litt dubstep, men jeg vil ikke legge så mye vekt akkurat her)

http://www.youtube.com/watch?v=cSU66-FYHJk&list=PLB7Zf30IjLFV6ZaLafYlOLFxE1XG5pA-d

 

(trenger heller ikke så mye fokus her)

http://www.youtube.com/watch?v=lXNOz-HkoOM

 

 

Dette ble litt langt, men det er bare å trykke midt i videoene.

 

Budsjettvis ligger jeg mellom Dt 770 pro 80 og 3000+-, men jeg tror jeg også trenger et ekstra lydkort, amp eller noe (kan lite om dette). Men det er lite vits hvis jeg ikke får en overgang fra DT 770 til en av de i litt høyere klasse som har et godt prisgrunnlag.

 

Er litt usikker på åpne eller lukkede, jeg skal bruke det primært hjemme, så jeg tror åpne er det beste valget. Jeg vil ikke ha trådløse, da får jeg isåfall kjøpe noen billige slike å ha ved siden av.

 

Har funnet anbefalinger av disse:

 

- Sennheiser HD650

- BeyerDynamic 880

- AKG K701

 

Design er også litt viktig, jeg liker veldig godt Denon AH-D5000 og 7000 blandt annet. Også Logitech UE6000 og 9000.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...