Gå til innhold

Oppgradere PC

Anbefalte innlegg

Tenker å oppgradere PCen min litt, men er ikke sikker på hva jeg bør bytte ut, eller med hva. Kommer derfor hit for litt hjelp.

For øyeblikket sitter jeg på dette:

Corsair HX 650W PSU

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

Intel Core i5 Quad i5-2500K

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

EVGA GeForce GTX 570 HD

Western Digital Caviar Blue 500 GB

Kingston HyperX SSD 120GB 2.5"

Brukes primært til spilling.

Vurderer mer lagringsplass da det jeg har nå kan bli litt for lite, men ønsker også andre tips enn eventuelle SSDer. Budsjett på rundt 5000, kan også gå høyere dersom det lønner seg.

PS:Fint om det er å finne i komplett sin nettbutikk, da jeg helst handler der. Ser også det er romjulssalg der nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skriver han heller ikke. Han skriver at han opplever en forskjell i spill mellom i5-2500k og i7-3770k. Hvis du har erfaringer som tilsier det motsatte er det bare å fyre løs.

Det er jo akkurat det jeg sier, det er feil at i5 2500K er dårligere enn i7 3770K i spill, med samme klokk. Poenget er at TS langt ifra trenger en CPU oppgradering.

Eksakt hva han sa:

Hva jeg skrev:

Det er ingen forskjell i spill mellom i5, og i7!

Hvordan kan det ikke stemme med det han skrev? :confused::ohmy:

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det jeg sier, det er feil at i5 2500K er dårligere enn i7 3770K i spill, med samme klokk. Poenget er at TS langt ifra trenger en CPU oppgradering.

Eksakt hva han sa:

Hva jeg skrev:

Hvordan kan det ikke stemme med det han skrev? :confused::ohmy:

Jeg mener ikke at det er en stor forkjell i spill, men at jeg merker forskjell generelt sett. Og jo, jeg føler at Far Cry 3 flyter litt bedre på ultra med 3770K. Bare min mening. At det er ren fakta er noe helt annet! Det er forresten også spill nå for tiden som tar i bruk HT. Det temaet er diskutert tidligere ved forumet.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/show/5626/ivy-bridge-preview-core-i7-3770k/9

Det er altså en forskjell i ytelse mellom i5-2500K og i7-3770K. Kan trådstarter få mer ytelse ved å bytte skjermkort enn prosessor? Selvfølgelig.

Like selvfølgelig er det at han får høyere ytelse med i7-3770K enn i5-2500k. Forskjellen er bare ikke like stor som om han f.eks. skulle kjøpt et GTX 680 skjermkort.

Lenke til kommentar

Hva føler du at du trenger å oppgradere? Maskina er god denn, både 570 og 2500K er fortsatt gode komponenter som kjører alt på high/ultra i 60 FPS.

Dersom du trenger mer lagringskapasitet kan du alltids kjøpe enda en HyperX 120 GB og kjøre de i RAID-0. Da får du både lagringskapasitet og mer respons.

Du kan alltids oppgradere resten av riggen. Ny skjerm, mekanisk tastatur, etc?

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Hva føler du at du trenger å oppgradere? Maskina er god denn, både 570 og 2500K er fortsatt gode komponenter som kjører alt på high/ultra i 60 FPS.

Dersom du trenger mer lagringskapasitet kan du alltids kjøpe enda en HyperX 120 GB og kjøre de i RAID-0. Da får du både lagringskapasitet og mer respons.

Du kan alltids oppgradere resten av riggen. Ny skjerm, mekanisk tastatur, etc?

Hvordan vil to skjermer gjøre det om jeg oppgraderer til et 670 kort, og lar det være med det?

Og har du et konkret tips i forhold til et skjermkort jeg bør gå for nå i dag? Til en pris av rundt 3000.

Endret av idrug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...