Gå til innhold

i7 3770k temperaturer for høye?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er dere seriøse? kjører min 4.6ghz overclock med 1.3-1.4 volt. aldri gå over 1.8 volt...

ja still multiplier til 45 og volt til 1.35 så øker du volten litt og litt hvis det ikke er stabilt. men 1.35 er fortsatt ikke lav volt for 3770k...

Det var det jeg mente også.. Jeg syns under 1.2 hørtes drøyt ut for 4.6 oc... Jeg tror ikke jeg klarer lavere enn 1.270 for å nå 4.6 selv..

Under stresstest i Prime, har det noe å si at max temp er 85 grader? Den blir jo aldri det ved bruken ellers?

Lenke til kommentar

Det var det jeg mente også.. Jeg syns under 1.2 hørtes drøyt ut for 4.6 oc... Jeg tror ikke jeg klarer lavere enn 1.270 for å nå 4.6 selv..

Under stresstest i Prime, har det noe å si at max temp er 85 grader? Den blir jo aldri det ved bruken ellers?

min blir 70 grader ved min OC(jeg har custom EK vannkjøling så er veldig kjølig) i prime95 men i far cry 3 blir den aldri over 60 grader. 80 grader er foresten helt ok. men ikke være redd for prime95 bruker 100% av cpu noe som ingen vanlige programmer klarer.

laveste volten jeg kan er 1.3 men føler meg tryggere ved 1.35

85 grader max temp etter 2 timer prime95 er ikke noe problem. du vil aldri nå denne høyden ellers og ivy bridge er laget for å klare 90 grader load i 5 år på rad eller noe sånt så ta det med ro! :)

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

min blir 70 grader ved min OC(jeg har custom EK vannkjøling så er veldig kjølig) i prime95 men i far cry 3 blir den aldri over 60 grader. 80 grader er foresten helt ok. men ikke være redd for prime95 bruker 100% av cpu noe som ingen vanlige programmer klarer.

85 grader max temp etter 2 timer prime95 er ikke noe problem. du vil aldri nå denne høyden ellers og ivy bridge er laget for å klare 90 grader load i 5 år på rad eller noe sånt så ta det med ro! :)

Ok. Har sett på andre utenlandske forum hvor de sier det er ok at den når 90 grader fordi det er stresstest og TJmax er 105 grader.. Men har ikke lyst til å nærme meg 90 altså.. Men vil veldig gjerne ha 4.6 :w00t:

Lenke til kommentar

Så da kan jeg fint gasse den opp på 1.3 og forsøke 4.6 der uten problemer altså.. Godt å høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...