Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny pc nå, hvilken versjon av Windows? 7 eller 8?

tepe2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i Windows 7 etter Microsoft stanset salget 26.oktober. Windows 8 får du for 249 kroner, mens Win7, om du får tak i det, koster vel ca 700-1000 kroner.

Windows 8 ble jo ferdig 16.august (RTM) så den begynner jo å bli noen måneder. Og det er dønn stabilt i alle fall. Metro kan lett fjernes og du merker nesten ikke at du bruker Win8 og ikke Win7.

Så ville vel valgt Win8 om du ikke vil bruke 3-4 ganger mer på Win7 (som er et utmerket OS)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Kjøper nok hos Komplett. I de fleste konfigurasjoner kan jeg velge 7 Home Premium for litt over 100 til litt over 300 kr mer enn for Windows 8. Så pris og tilgjengelighet er ikke noe stort tema.

Men dersom det ikke er noen ulemper med å velge 8, så gjør jeg nok det.

Tar gjerne imot flere synspunkter før jeg bestemmer meg :)

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Jeg har nå Win 8 på min stasjonære + bærbare pc. Det fungerer utmerket, helt stabilt og raskere oppstart.

I og med at man oppretter en konto mot microsoft så blir også en del innstillinger felles mellom maskinene, slik som bokmerker med mere.

Ser ihverfall ingen grunn til å benytte win 7 lengere.

Lenke til kommentar

Tja. Med erfaring fra Windows ME og Windows Vista, ser jeg hvorfor folk venter litt.

Men forskjellen er jo at Windows 8 faktisk fungerer da. Det yter like bra eller bedre enn Windows 7,og er like stabilt som Windows 7. Og det har nyttige funksjoner som faktisk fungerer (som backup, refresh, defender, etc etc)

Alt det der kunne du ikke si om ME eller Visa.

Jeg har brukt Win8 daglig siden RTM versjonen kom ut 16.august, og om du ikke liker Metro, så fjerner du det, og så glemmer du nesten at du jobber på Win8 og ikke Win7. Og det funker utrolig bra.

Men salgsmessig osv kan jo Microsoft gå på en smell, siden bedrifter og mange andre er skeptiske til Metro tullet som ikke lar seg fjerne uten å måtte installere et tredjeparts program.

Og så skal det jo sies at Windows 7 fungerer utmerket, og ingen har noe reelt behov for å bytte ut Win7 med Win8 enn så lenge.

Lenke til kommentar

Hei,, nu kommer en rart & dumt spørsmål :) Sorry trådstarter, jeg kan slette vist du vil.

Min mor vil ikke ha win 8 pga kabalan e helt syk (wohohoo) iforhold til win 7.. Skal være eni der.. liker dem ikke. Er det en mulighet å få di gammle kabalan på win 8 ??

Lenke til kommentar

Prøvde det nå, men det fungerte ikke hos meg i alle fall. Fortsatt Metro startskjermen når jeg starter og aktive hjørner er...ja aktive.

Aha...guiden du linker til snakker om BOOTloader, ikke Metro Startskjerm og Metro UI som er meny systemet i Windows 8.

Så den linjen gjør ikke noe som helst med det der. Tredjepartsprogrammer er fortsatt eneste løsning til å "fjerne"/skjule Metro.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Alltid greit å faktisk ha produktet du beskriver vet du ;)

Jeg har brukt og bruker Windows 8 Pro på begge mine bærbare og har gjort det siden 16.august, og har en rekke virtuelle test pcer med Windows 8 også. Så jeg føler jeg har litt peil på hva jeg skriver rundt Windows 8.

Så konklusjonen er at Metro lett kan la seg fjerne/skjule, men du må bruke programmer som Start8 eller Classic Shell (og en rekke andre)

Lenke til kommentar

Hei,, nu kommer en rart & dumt spørsmål :) Sorry trådstarter, jeg kan slette vist du vil.

Min mor vil ikke ha win 8 pga kabalan e helt syk (wohohoo) iforhold til win 7.. Skal være eni der.. liker dem ikke. Er det en mulighet å få di gammle kabalan på win 8 ??

Kabalen og mere til kan lastes ned i "Store" i Metro grensesnittet. DET bør ikke være det som stopper deg fra å gå for win8. Som mange skriver over her, det er stabilt, raskere og det er lett å få tilbake startmenyen om du ønsker det. Kan ikke se noen grunn til å gå for Win 7 annet en hvis man er i bestemte linjer på en arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Kabalen og mere til kan lastes ned i "Store" i Metro grensesnittet. DET bør ikke være det som stopper deg fra å gå for win8. Som mange skriver over her, det er stabilt, raskere og det er lett å få tilbake startmenyen om du ønsker det. Kan ikke se noen grunn til å gå for Win 7 annet en hvis man er i bestemte linjer på en arbeidsplass.

Nei er ikke meg. Men mine gammle foreldre. Dem likte ikke den i metroen:. Men fant ut.. så nu har dem win7 kabalen på win 8 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...