smurfine Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Har en HTC Desire som begynner å bli gammel og trenger desperat en ny, men aner ikke hvilken? Er lei av Android og vil ikke ha iPhone, dermed tenkte jeg på en Windows phone. Er det å anbefale? Har altfor lite internminne idag og må slette apps i ett sett for å få plass til nye, så det er viktig med nok plass på ny telefon (+ mulighet for minnekort?). Kunne også tenke meg å prøve noe annet enn HTC nå. Ellers er det viktig med en lyssterk skjerm som fungerer bra i sollys. Litt bedre batterikapasitet hadde heller ikke gjort noe Vil gjerne ha radio, men ser ut som det er få som har det? Er ikke noe must da. Noen som har en telefon å anbefale her? Endret 25. desember 2012 av smurfine Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Nokia Lumia 920 er en fantastisk telefon, men hva er ditt budsjett? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Lumia 820 er identisk med 920, minus kamera,trådløs lading & gorilla glass :o Koster mindre selvølgelig avhengig av ditt budsjett. Endret 26. desember 2012 av Excelsion Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Tja, har ikke satt opp noe budsjett enda, men helst ikke den dyreste modellen. Hvilke windows 8 telefoner finnes det egentlig? Har inntrykk av at det nesten ikke er noen? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Har en HTC Desire som begynner å bli gammel og trenger desperat en ny, men aner ikke hvilken? Er lei av Android og vil ikke ha iPhone, dermed tenkte jeg på en Windows phone. Er det å anbefale? Etter som at du har hatt en telefon som ikke er beregnet på noe som helst etter hva dagens standarder er så skjønner jeg godt at du er lei din gamle Desire.Ikke får du benyttet deg av noe som helst features som Android nå kjører med 4.x og det er ganske triste saker. Drev en periode og kjørte uoffesielle 4.x til Desire men den har for lite minne og den er ikke laget for det operativsystemet i det hele tatt Har du prøvd Android-telefoner med Ice Cream Sandwitch eller har du satt deg så på bakbena etter å ha slitt med en gammel android-telefon? Nexus 4 er ganske så lekker.. Windows telefoner så har du et par valg men ikke så mange: Nokia Lumia 920 Nokia Lumia 820 HTC Windows Phone 8X HTC Windows Phone 8S Skal sies at Window 8 ikke er min sterkeste side men det er de alternativene jeg vet om pr dags dato som bør være et alternativ. Lavere version-nummer en windows 8 bør du ikke velge da Microsoft/Nokia ikke oppdaterer sine gamle 7.5-telefoner etter som jeg har forstått men det kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Ser at Lumia 820 har 8 gb plass, mens 920 har 32 gb, men den har ikke plass til minnekort. Litt av problemet jeg hadde på Desire'n var at det var for lite internminne. Fikk ikke flyttet alle apps osv over på minnekortet, og da ble internminnet fort fullt. Er redd det skal bli samme problem med "kun" 8 gb internminne selvom man kan ha opptil 64 gb minnekort på Lumia 820? (Nå skal det sies at det kun er 512 mb internminne eller noe på Desire da) Ellers ser Lumia 820 veldig fin ut for meg. Den har t.o.m. radio Funker AMOLED skjerm bra ute i sola tro? Hva er forskjellen på den og SUPER AMOLED? Og noen som vet hvor lenge batteriet på denne varer i forhold til Desire? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg har for tidene n HTC Windows Phone 8X. Du kan i det minste droppe bekymringen for å gå tom for plass til applikasjoner med det første, det er jo ikke særlig mye interessant å velge i.. Jeg vil anbefale at du tester ut Win8 før du handler, det er etter mitt syn ikke særlig givende å ha en slik. Windows Phone er milevis bak både Android og iOS på brukervennlighet. Det positive med HTCen jeg har er at batteriet varer dritlenge. Det ikke fullt så positive er at dette er som en følge av at jeg ikke orker å bruke den. Facebook-appen er ok, det er også ok twitterklienter til den. Nettleseren suger, og en del sider kan ikke leses (eksempelvis dagbladets db.no) Veksling mellom faner i nettleseren er rett og slett så tungvint at det i praksis er ubrukelig. Youtube finnes det ikke en ordentlig klient til, det er kun en HTML-greie som forsåvidt funker greit nok. Tastaturet på min HTC er en sak for seg selv. For å kunne skrive med en viss treffsikkerhet må jeg ha telefonen i landskapsmodus, og selv da er det etter mitt syn for sensitivt. I vanlig modus er det rett og slett umulig å skrive noenlunde effektivt. Det kule med tastaturet er at det er en egen .no-knapp i stedet for .com når man har norske locales og tastaturspråk. Samtidig som man har engelsk operativsystem kan man ha norske locales og tastatur. Dette er positivt. Hva min plan videre er? HTCen byttes ut med enten en Samsung Galaxy Note II eller en LG Nexus 4 så fort jeg klarer å bestemme meg for hva som er viktigst.. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Hm etter å ha lest litt rundt om windows 8 blir jeg litt i tvil, og lurer på om jeg skal fortsette med Android. Men hvilken telefon anbefaler dere da? Som sagt trenger jeg antagelig ikke den nyeste modellen da, men en med lyssterk skjerm, bra lagringskapasitet og batteri.. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg har selv en Nokia Lumia 920 og er kjempefornøyd. Jeg jan anbefale den. Men jeg kan fint anbefale deg en Iphone, eller en Android type Nexus. Jeg synes Iphone og Wp8 er mer brukervennlig enn Android, mens Android kanskje har flere muligheter hvis du er en superbruker. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg har selv en Nokia Lumia 920 og er kjempefornøyd. Jeg jan anbefale den. Men jeg kan fint anbefale deg en Iphone, eller en Android type Nexus. Jeg synes Iphone og Wp8 er mer brukervennlig enn Android, mens Android kanskje har flere muligheter hvis du er en superbruker. stemmer det som vedkommende over her skriver ang. nettleseren? Hvordan er det å surfe på Lumiaen? Hvis jeg skal ha en Lumia blir det nok 820, men de er jo veldig like. Og hvordan fungerer tastaturet? Finnes f.eks Swiftkey til Windows phone? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 For å surfe på en side, og åpne artikler du ønsker å lese i andre faner som du så sjekker til slutt må du gjøre følgende: Gå inn på siden du skal til. Hold fingeren inne på en link, velg "open in new tab" Gå så til de tre prikkene nederst til høyre, velg "tabs", gå til taben du vil. Gjør dette til du er ferdig med å åpne de tabene du skal ha opp, så kan du veksle mellom de etterpå. Dette er typisk måten jeg leser nettaviser på om morgenen, mye pga dårlig mobildekning på t-banestrekningen jeg benytter meg av. Med Android og Chrome gjør jeg følgende: Høyreklikker på linken, velger at den skal åpnes i bakgrunnen. Trykker på tabs-symbolet for å veksle mellom de forskjellige fanene. Enklere? Jepp! Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 stemmer det som vedkommende over her skriver ang. nettleseren? Hvordan er det å surfe på Lumiaen? Hvis jeg skal ha en Lumia blir det nok 820, men de er jo veldig like. Og hvordan fungerer tastaturet? Finnes f.eks Swiftkey til Windows phone? Det stemmer ang DB.no. Ellers har jeg ikke hatt problemer. Jeg synes tastaturet på min 920 er den største overraskelsen. Jeg liker det myyye bedre enn swiftkey på min Galaxy Nexus. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Da bør det tastaturet du har på 920 være et helt annet enn jeg har på min HTC 8X.. Det tastaturet er håpløst å treffe på, antall skrivefeil har skutt i været her. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Ja det med tabs/faner er kanskje enklere i Chrome. Men dette er ikke noe jeg bruker mye så ikke irriterende for meg Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Da bør det tastaturet du har på 920 være et helt annet enn jeg har på min HTC 8X.. Det tastaturet er håpløst å treffe på, antall skrivefeil har skutt i været her. Lot fruen teste tastaturet å hun synes å det var bra å bruke. Hun synes det er bedre enn sitt eget på iPhone 4. Jeg liker det også veldig bra. Beste tastaturet jeg har. Synes faktisk det er bedre enn swiftkeyen jeg har på Nexus 7ern min også. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 men har dere problemer med at minnet blir fort fullt og må slette apps hele tida? Ser at Lumiaen kun har dobbelt så mye internminne som Desire og på min har jeg masse problemer med det Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Jeg har en Lumia 920 og er kjempefornøyd med den. Hatt mange Android telefoner, og liker ikke økosystemet, pluss oppdateringer er noe man ikke får så lenge etter telefonen kommer ut, ekstremt fragmentert fra merke til merke og rotete interface. iPhone er vel det enkleste i bruk for noen, men liker ikke at det bare er statiske ikoner, minner meg om Windows 3.11. WP8 synes jeg fungerer veldig fint, fliser som holder deg oppdatert, mindre utvalg, men stort sett bedre design på programmene, og ekstremt brukervennlig. Så smaken er som baken, jeg har en Galaxy Note 2 og en iPhone 5 liggende i skuffen mens jeg bruker 920, og det er mitt valg, ikke sikkert det er riktig for deg Har du behov for ekstra lagring kan du kjøpe en Samsung Ativ S, der kan du putte i minnekort. Offisielt støttet er 32gb minnekort, men kjenner en god del som bruker 64gb uten problemer Endret 27. desember 2012 av AllFather Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 men har dere problemer med at minnet blir fort fullt og må slette apps hele tida? Ser at Lumiaen kun har dobbelt så mye internminne som Desire og på min har jeg masse problemer med det Nei har ikke problem med dette og har ikke hørt om noen som har dette problemet. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Hvis det blir en Lumia på meg blir det nok en 820 og ikke 920. Denne har 8 gb minne, men plass til minnekort. Håper ikke jeg får samme problem på denne som Desire? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Burde ikke være noe problem På WP8 telefoner blir minnekort behandlet som en del av telefonen, ikke som på Android der man må velge hvor hva skal http://mynokiablog.com/2012/09/28/lumia-820-qa-your-questions-answered/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå