Rattata12 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei! Fikk en Mac Mini til jul, men har støtt på ett problem. Har en plasma 50" Pioneer 1080p TV og en Mac Mini. Mini'n har oppløsning ut på 1080p og det funker knall. Problemet ligger i at jeg ikke ser hva som står, menyer og skrift i spotify / itunes er uleselig på denne oppløsningen. Noen som har erfaring og løsninger? Hva gjør dere? - Mountain Lion 10.8.2 er versjon - Billigeste 2012 Mini'en Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Du kan vel bare gå inn i kontrollpanelet (på Mini'n) og endre skriftstørrelse? Endret 26. desember 2012 av tingo Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Du kan vel bare gå inn i kontrollpanelet (på Mini'n) og endre skriftstørrelse? Hvordan? Endret 26. desember 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hmm, et raskt søk antyder at dette ikke er mulig i OS X (jeg er sjokkert, og litt skuffet). Her er dog noen forslag: http://superuser.com/questions/253973/how-can-i-change-the-system-font-size-in-os-x Lenke til kommentar
Faller Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Det virker som at tven ikke registerer 1080P-oppløsning(?). Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Det virker som at tven ikke registerer 1080P-oppløsning(?). Det gjør den, ikke noe problem med TV'n. Problemet er skalering i forhold til avstand, jeg sitter 3.5 meter fra den, og med pixel by pixel funksjon på TV'n så blir det mikroskopisk. Har funnet en løsning, tho ikke noe "perfekt": HiDPI display funksjon aktivertere jeg og bruker nå "960x540 HiDPI" under skjermer. Søk på google på hvordan å aktivere dette. Det får heller bare gå til Apple får fingen utav ræva og gjør noe bedre. Trooor ikke dette problemet var i Lion, usikker da jeg ikke har noen maskiner med Lion på lengre... Endret 29. desember 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå