CB87-Bergen Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hei Jeg er nybegynner med Linux, og har tenkt på å installere Mandrake 9.0. Er det ikke denne Linux versjonen som det er lettest å begynne med? Men som sagt et jeg totalt n00b når det gjelder Linux, og har et par spørsmål. Finnes det noe program som gjør at jeg kan snakke med vennene min som har msn6? Og hva med DC++, virker dette i Mandrake 9.0? Eller er det noe lignende programmer? Office, MP3 spiller, Internett o.l. finnes vel integrert i Linux? Jeg har stilt mange spørsmål, men da slipper jeg i hvertfall å poste for hver gang jeg lurer på noe Takk på forhånd EDIT: Sant jeg kan "se" og bruke de andre harddiskene som er formatert med ntfs? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 1. Brøk søkeknappen på forumet. 2. ja. finnes msn, dc, office, etc. til linux. 3. å lese fra ntfs-disker er mulig, så sant det er kompilert inn i kernel. kanskje mandrake har dette kompilert, kanskje ikke. skrive til ntfs blir en annen sak, dette er mulig på sett og vis, men meget risky. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Mandrake har støtte for lesing av NTFS "out of the box". XMMS funker fint til mp3 (kopi av winamp, kan bruke samme skins og slikt ). De fleste slike programmer følger med mandrake, ellers brude det værelett å finne det du trenger med google. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 eneste som kan være ett problem er DC, da i hvertfall ikke jeg har funnet en DC-klient som funker perfekt til linux. Er mange forskjellige, men alle har noe negativt som gjør at jeg ikke vil bruke dem... (de fleste er utrolig treige) Har lest litt på forumet til dc++, og det virker som om det jobbes med å få til en linux-versjon av denne. Håper den blir bra Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 gaim(følger med mdk) virker bra mot msn Eller så kan eg anbefale AMSN (tar 2 sec å finne på google) Lenke til kommentar
ism Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Sitat Hei Office, MP3 spiller, Internett o.l. finnes vel integrert i Linux? Ikke egentlig. Det er godt mulig (faktisk sansynlig) at de programmene følger med i distribusjonen du bruker. For mp3 spiller vil jeg anbefale Xmms internett = Opera og o.l. = Google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå