Gå til innhold

[Løst] Win 8, finne driver.

Heika98

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig oppgradert til windows 8 pro 64 bit på min Acer Aspire 5738 pzg. Jeg trenger driver til grafikkortet, noe jeg trenger litt hjelp til. Det er en ATI radeon HD 4570 512 MB. Hvor kan jeg finne driveren, eventuelt, finnes det en setup fil til den i "windows.old" mappa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først Googlet jeg ATI Mobility Radeon HD 4570 og kom til produktsiden. Fulgte så linken til drivere og fikk opp denne siden. Så det ser ut til at du kan/må bruke Windows Vista/7 drivere foreløpig.

Denne driveren har jeg allerede prøvd. Den virker ikke. Problemet er rett og slett at acer ikke har oppdatert driverne for win 8. Jeg tror jeg heller anger oppgraderingen til win 8 og fortsetter å bruke win 7.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Det er jo alltid verdt et forsøk, selv om disse driverne vil være "gamle".

Hva er problemet? Er det ikke installert en standard/generic driver? Får du dårlig ytelse eller feil oppløsning?

Jeg installerte de "gamle" driverne fra cd-en. Nei det er ikke installert en standard/generic driver fordi da jeg oppgraderte til Win 8 ble alle driverne slettet fordi de gamle driverne egentlig ikke støttet Win 8, men det virker hos meg. Jeg har rett oppløsning og har ikke dårlig ytelse, jeg har ikke testet ytelsen skikkelig, fordi det tar en evighet å installere spill fra steam fordi netter mitt er super tregt. Og jeg jobber litt i romjulen nå, og bruker pc hele dagen, så når jeg kommer hjem ogker jeg rett og slett ikke å skru på pc-en og vente på at Counter Strike skal lastes ned.

Men, jeg har et problem. Minecraft vil ikke virke. Når jeg starter Minecaft kommer det opp "Bad video card drivers", også vil den ha det til at jeg kjører Win 8 x86, altså 32-bit når jeg installerte 64-bit. Jeg håper noen kan hjelpe meg. Forøvrig tror jeg problemet er at jeg kjører Win 7 driverne i Win 8, men det kan være noe annet.

Lenke til kommentar

Off Topic: Hvis du har tregt nett så kunne du jo ha tatt backup av Steam-mappen (evt. bare spillene) før du installerte Windows 8. Det gjør jeg når jeg reinstallerer Windows. Bare til å starte steam.exe, så installeres det.

On Topic: Det kommer vel neppe drivere til Windows 8 med første (om i det hele tatt) og skjermkort på bærbare er tilnærmet umulig å oppgradere. Så da blir alternativet å installere Windows 7. Problemet med Minecraft kan jeg ikke hjelpe deg med dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...