Tollari Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 ...nemlig for å forhindre at arbeidstakerfiendtlige partier som H og Frp ikke innfører liknende tull som beskrevet i linken. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10056627 Usaklige oppsigelser som dette vil bli ganske vanlig når H og spesielt Frp skulle få viljen sin om Arbeidsmiljøloven og sterk begrensning av fagorganisasjoner. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hva med arbeidsgivers rettigheter? - Prøv å sette deg inn i skoene til en som nettopp har startet en bedrift, og ansatt en person som viser seg å overhodet ikke passe inn. Skal bedriften som sliter med å komme seg på bena måtte slite med denne personen, bare fordi mann ikke skal være "arbeidstakerfientlig"? Personlig ser jeg på dette som ødeleggende for bedrifter. 7 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Hva med arbeidsgivers rettigheter? - Prøv å sette deg inn i skoene til en som nettopp har startet en bedrift, og ansatt en person som viser seg å overhodet ikke passe inn. Skal bedriften som sliter med å komme seg på bena måtte slite med denne personen, bare fordi mann ikke skal være "arbeidstakerfientlig"? Personlig ser jeg på dette som ødeleggende for bedrifter. Da må de droppe kameraderiet og ansette folk som har rett kompetanse til stillingene, rett og slett. Kan de ikke det, er de for udugelige som arbeidsgivere. Dessuten finnes det allerede en 6 måneders prøvetid-ordning. De aller fleste problemansatte vil da bli fanget opp allerede der om arbeidsgiveren har tilstrekkelig ledelseskompetanse. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 ...nemlig for å forhindre at arbeidstakerfiendtlige partier som H og Frp ikke innfører liknende tull som beskrevet i linken. Har du noe grunnlag for å påstå at H og Frp er for økt frihet? 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Har du noe grunnlag for å påstå at H og Frp er for økt frihet? Hvorfor spør du meg det? Jeg har aldri sagt at H og Frp er mer liberalistisk enn resten. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Da må de droppe kameraderiet og ansette folk som har rett kompetanse til stillingene, rett og slett. Kan de ikke det, er de for udugelige som arbeidsgivere. Dessuten finnes det allerede en 6 måneders prøvetid-ordning. De aller fleste problemansatte vil da bli fanget opp allerede der om arbeidsgiveren har tilstrekkelig ledelseskompetanse. Hahaha, ja dette er jo et perfekt eksempel på trangsynt tenking fra en som stemmer rødt. Endret 26. desember 2012 av MrLG 3 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Hahaha, ja dette er jo et perfekt eksempel på trangsynt tenking fra en som stemmer rødt. Var det ikke dere på høyresiden som har hylt størst om kameraderi det siste halvåret når det gjelder bemanning av spesiell topp-posisjoner? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Og hva i all verden har det med en slik sak å gjøre? Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Angående kameraderi så er det vel mere betimelig å se på alle disse AP-ministerne som flytter fra ministerpost til ministerpost enn å peke på noe som potensielt sett kan komme til å skje. Lenke til kommentar
Ron Swanson Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hvorfor skal man ikke kunne sparke folk for å være for uimotståelige? 2 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg ser ikke sammenhengen mellom USA og Høyre og FrP. Blir som at jeg skal si AP og SV ønsker massedrap siden det forekom massedrap i Sovjet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå