John Keats Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hallo kjære forum. Jeg har begynt på en forfatterkarriere som jeg mener å gjøre noe av ut. Trenger i den forbindelse en maskin som jeg kan bruke til å skrive på. Hovedsakelig ser jeg for meg å bruke den utendørs, på en kafè, eller hjemme. Jeg har satt som hovedkriterier at den er god å skrive på, med stor nok skjerm til at jeg ikke trenger å scrolle for å kunne lese en paragraf, og at batteritiden skal være så lang som mulig. Samtidig ønsker jeg ikke å bruke all verden med penger på dette, og siden maskinen kun er tiltenkt å skrives på, så trenger jeg ikke maskinkraft utover youtube, film i 720, musikk og tekstbehandling. Kunne tenkt meg en Apple-maskin, men det er ikke noe krav. Har dere noe å anbefale? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Kjøp deg en MacBook og sett fart til nærmeste starbucks cafe. Det skyter forfatterkarrieren i lufta! 1 Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Kan anbefale en macbook ja. Prøv og skaff deg en billig Macbook (merk, ikke macbook pro eller noe.) fra finn billig. Tastaturet er en drøm, skjermen er akkurat passe, og du kommer til og elske touchpaden. Jeg har hatt mac i 2-3 år nå, og er strålende fornøyd med tastaturet, den er veldig veldig veldig god og skrive på. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Kjøp deg en MacBook og sett fart til nærmeste starbucks cafe. Det skyter forfatterkarrieren i lufta! Blir mange forfattere på Gardermoen etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Den billigste 11" MacBook Air burde gjøre jobben helt ypperlig. Greit å ikke måtte dra på en stor maskin med den bruken. Det finnes mye bra programvare til formålet på Mac - sjekk f.eks. Scrivener og iA Writer. Sørg for kontinuerlig og automatisk backup, en gratis Dropbox-konto holder lenge. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Her ville jeg faktisk ha kjøpt en macbook, eller en Asus N76. Begge har tastatur som er en drøm! Endret 26. desember 2012 av iFire Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Tusen takk for hjelpen så langt. Skal se om jeg finner noe til en rimelig penge, må ha råd til å leve og Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 HP ProBook med 3 års Care Pack http://www.dustinhome.no/product/5010642645/hp-probook-4330s-ci3-2-3-4gb-320-13-3-w7p-3yr-care-pack/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå