Gå til innhold

På jakt etter forfattermaskin

Anbefalte innlegg

Hallo kjære forum. Jeg har begynt på en forfatterkarriere som jeg mener å gjøre noe av ut. Trenger i den forbindelse en maskin som jeg kan bruke til å skrive på.

Hovedsakelig ser jeg for meg å bruke den utendørs, på en kafè, eller hjemme. Jeg har satt som hovedkriterier at den er god å skrive på, med stor nok skjerm til at jeg ikke trenger å scrolle for å kunne lese en paragraf, og at batteritiden skal være så lang som mulig.

Samtidig ønsker jeg ikke å bruke all verden med penger på dette, og siden maskinen kun er tiltenkt å skrives på, så trenger jeg ikke maskinkraft utover youtube, film i 720, musikk og tekstbehandling.

Kunne tenkt meg en Apple-maskin, men det er ikke noe krav. Har dere noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale en macbook ja. Prøv og skaff deg en billig Macbook (merk, ikke macbook pro eller noe.) fra finn billig.

Tastaturet er en drøm, skjermen er akkurat passe, og du kommer til og elske touchpaden. Jeg har hatt mac i 2-3 år nå, og er strålende fornøyd med tastaturet, den er veldig veldig veldig god og skrive på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den billigste 11" MacBook Air burde gjøre jobben helt ypperlig. Greit å ikke måtte dra på en stor maskin med den bruken. Det finnes mye bra programvare til formålet på Mac - sjekk f.eks. Scrivener og iA Writer.

Sørg for kontinuerlig og automatisk backup, en gratis Dropbox-konto holder lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...