Gå til innhold

Fjerne serienummeret til LR4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har LR4 installert og registrert med et serienummer på min bærbare pc.

Jeg har tenkt å reinstallere til Windows 8, kommer til å installere på en ny SSD disk så alle programmer og instillinger jeg har fra før forsvinner.

Det jeg lurer på er om jeg må fjerne serienummeret til min LR4 før jeg reinnstallerer windows og hvis jeg må gjøre det er det bare å gå til Help/lightroom registration/license og fjerne serienummeret som ligger der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, det høres betryggende ut. Jeg var redd for at jeg ville miste muligheten til å ha mere enn en LR installert hvis jeg ikke fjernet serienummeret før reinstallasjon av Windows.

Men jeg kan vel alltids avinstallerer LR før jeg gjør det for å være sikker.

Lenke til kommentar

@Døgnvill

LR lisensen dekker inntil 2 stk LR innstallasjoner hvor du kan velge om du vil kjøre den på Mac eller Win, stasjonær eller desktop .. Du har lov til å kun aktivt bruke en av dem om gangen riktignok, men det sjekkes ikke.

Joda...har opplevd å få mail fra Adobe om å fjerne ett eksemplar av elements 10,fikk 30dager,vist ikke ville de bli stengt.Deaktiverte å la inn på nytt,og siden har jeg ikke hørt noe;)

Lenke til kommentar

@Jan Erik Engan

Da har du muligens hatt flere nøkler aktive på engang, eller en spesiell versjon av programmet som har andre regler enn standarden.

---

Fra Adobe selv:

2.1.3 Bruk av bærbar eller hjemmedatamaskin. I henhold til begrensningene som er fremsatt i

punkt 2.1.4, kan primærbrukeren av Datamaskinen som Programvaren er installert på under

punkt 2.1 («Primærbrukeren»), installere en ekstra kopi av Programvaren for hans eller hennes

eksklusive bruk på enten en Bærbar Datamaskin eller Hjemmedatamaskin så fremt Programvaren

på den Bærbare Datamaskinen eller Hjemmedatamaskinen ikke brukes samtidig som Programvaren

på primærmaskinen.

For LR4 sin del som er multiplattform kan man ha både OS-X & Win versjon installert med samme nøkkel, men dette gjelder ikke for all Adobe programvare og krever enten ekstra lisens for plattform#2 eller konvertering av nøkkel til ønsket plattform (ofte gratis via web).

Lenke til kommentar

@Jan Erik Engan

Da har du muligens hatt flere nøkler aktive på engang, eller en spesiell versjon av programmet som har andre regler enn standarden.

---

Fra Adobe selv:

2.1.3 Bruk av bærbar eller hjemmedatamaskin. I henhold til begrensningene som er fremsatt i

punkt 2.1.4, kan primærbrukeren av Datamaskinen som Programvaren er installert på under

punkt 2.1 («Primærbrukeren»), installere en ekstra kopi av Programvaren for hans eller hennes

eksklusive bruk på enten en Bærbar Datamaskin eller Hjemmedatamaskin så fremt Programvaren

på den Bærbare Datamaskinen eller Hjemmedatamaskinen ikke brukes samtidig som Programvaren

på primærmaskinen.

For LR4 sin del som er multiplattform kan man ha både OS-X & Win versjon installert med samme nøkkel, men dette gjelder ikke for all Adobe programvare og krever enten ekstra lisens for plattform#2 eller konvertering av nøkkel til ønsket plattform (ofte gratis via web).

Det som skjedd,tror jeg,var att jeg fabrikk innstilte laptoppen igjen uten å deaktivere elements først...da er den jo forsatt aktiv,men så fort jeg deaktiverte den,har jeg ikke hatt problemer igjen.Men andre ord,så hadde jeg 3 aktiveringer...noe som ikke går;);)

Lenke til kommentar

Det som skjedd,tror jeg,var att jeg fabrikk innstilte laptoppen igjen uten å deaktivere elements først...da er den jo forsatt aktiv,men så fort jeg deaktiverte den,har jeg ikke hatt problemer igjen.Men andre ord,så hadde jeg 3 aktiveringer...noe som ikke går;) ;)

Når programmene har internet tilgang så sladrer de og Adobe snapper fort opp om man har installert samme key 3 ganger f.eks.

Men har man en god grunn f.eks diskkræsj så er Adobe vanligvis greie og snakker man med kunde support og forklarer problemet, så øker de telleren med +1 slik at tredje aktivering fungerer fint (fungerer fint med 4-5-6 også OM forklaring er god) .. Riktignok kan man fortsatt kun ha 2 aktive.

Du er ikke eneste som har hatt det problemet heller, og neppe siste ... Ser det på jobb, om ikke adobe produkter så er det noe annet, windows f.eks.. i de fleste tilfeller er supporten greie :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...