Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Elitebook 8530p Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en relativt gammel HP Elitebook 8530p laptop, hvor både touchpad + knappene og den dotten som man styrer musa med (den som er plasert på tastaturet) ikke virker. Men tastaturet virker helt fint.

Kan informere at dette skjedde for en lang tid siden, en dag da det regnet og jeg hadde laptopen i en sekk og pc så fysisk fuktig ut da jeg tok den opp fra sekken.

Så derfor lurer jeg på hva komponent(er) jeg må bytte ut. Jeg tenker å åpne opp laptopen for å se om jeg kan se noen synlige skader. Men vill høre med eliten før jeg gjør noe mer :-)

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Touchpaden kan du skifte selv i følge HP, men jeg har ikke funnet noe om den museknappen. Men det er mulig den er inkludert i selve tastaturet.

Deler skal være mulig å skaffe fra HP Norge, på HP siden i USA er tastatur pluss andre deler listet som ting du kan skifte selv. LaptopInventory har deler til den laptopen din, men om det lønner seg å skaffe fra USA, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å bytte hovedkortet, styrepinnen er en del av tastaturet. Detaljert service manual finner du her med delenummer og det du trenger;

http://h20000.www2.h...2Fc03308230.pdf

Siden både "knotten" (som er en del av tastaturet) og touchpad med knapper er røket, så er det mest sannsynlig kretsen som styrer "musepekeren" som har tatt kvelden. At tastaturet fortsatt virker, styrker denne teorien.

Lenke til kommentar

Høres ut som en typisk "vann/brus/kaffe skade" på touchpad som også overstyrer styrepinnen?, jeg ville byttet touchpad først (eller brukt ekstern mus).

Hvis din teori stemmer, så er det bare å koble i fra touchpad'en. Da skal i så fall "styrepinnen" virke. Ingen grunn til å kjøpe deler før problemet er lokalisert.

Lenke til kommentar

Er kjempe enkelt å skru fra hverandre & montere denne laptop-en, solid laptop er det også!

Anyway, som de fleste bedrift- og skole-laptoper er satt sammen er det det ikke noe hokuspokus å skifte ut.

Jeg vil tro at på denne modellen om jeg husker rett så er styreflaten satt sammen i toppdeksel (noe som er dyrt å byrte). Jeg kan ikke si med sikkert, men det er en kabel som går fra styreflate til hovedkortet.

Quickspecs

Servicemanual (Inneholder hvordan man demonterer & type deler)

Spør meg gjerne om det er noe mer :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Er kjempe enkelt å skru fra hverandre & montere denne laptop-en, solid laptop er det også!

Anyway, som de fleste bedrift- og skole-laptoper er satt sammen er det det ikke noe hokuspokus å skifte ut.

Jeg vil tro at på denne modellen om jeg husker rett så er styreflaten satt sammen i toppdeksel (noe som er dyrt å byrte). Jeg kan ikke si med sikkert, men det er en kabel som går fra styreflate til hovedkortet.

Quickspecs

Servicemanual (Inneholder hvordan man demonterer & type deler)

Spør meg gjerne om det er noe mer :)

Touchpad'en er skrudd fast i toppdekselet, og løsnes lett fra dette. For å feilsøke trenger man kun å fjerne kabelen fra touchpad til hovedkortet. Virker styrepinnen da, så holder det å skifte touchpad. Virker ikke styrepinnen da, så er det mest sannsynlig hovedkortet som må skiftes.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...