Gå til innhold

Verdt å kjøpe iPhone 5?

winmedi

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om det er verdt å kjøpe seg en iPhone 5? Jeg har nå samsung galaxy s2 og er superfornøyd med den. Nå som iPhone 5 har kommet har jeg vært usikker på om jeg skal kjøpe meg en iPhone eller rett og slett vente til neste iPhone kommer.

Jeg vet at det er flere andre gode telefoner som broren til den telefonen som jeg har idag. Samsung galaxy s3. Men jeg er rett og slett lei av hele android og har lyst å prøve noe nytt.

Er det verdt å kjøpe meg iPhone eller bør jeg vente til neste iPhone kommer? Vil den komme neste år? Rundt oktober? Lanserer Apple ny telefon hvert år?

Tusen takk for svar! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du lei av Android så er det vel ikke mange alternativ enn iphone og windows phone.

Både Galaxy S serien, iPhone og mange andre ser ut til å komme med ny modell én gang i året. Jeg regner med at S4 og Note III kommer rundt oktober -13.

Jeg har selv en Note (1)(5,3) og kona har en S2. Frister stort å gå over til Note II og S3, men når vi tenker litt på det så ser vi at det egentlig ikke er så mye nytt vi egentlig trenger på de nyere modellene. Så vi venter nok til neste generasjon (Note III/S4) eller til denne generasjon har falt en del i pris.

Ser ikke noe oppgraderingsmust helt enda.

Lenke til kommentar

Apple er en merkevare som er priset høyere enn konkurrentene med samme ytelse, rett og slett fordi det ses på som kult å ha elektronikk med et halvspist eple på baksiden... Touch-telefoner har også generelt sett fått en slik prestisjefaktor, ikke bare iPhone. Det er derfor vi har toppmodeller som yter bittelitt bedre enn forrige modell, og koster en tusenlapp eller to mer. Folk kjøper det beste fordi det er det beste, ikke fordi de trenger det.

Hvis du tar en rask titt på maskinvaren i iPhone 5 sammenlignet med 4S, så ser du fort at forrige modell gir mer ytelse per krone. Eneste forskjell mellom 4S og 5 er egentlig at sistnevnte har litt høyere skjerm, veier noen gram mindre og er et par millimeter tynnere. Med mindre du har et behov for å ha det aller nyeste, så ser jeg ikke noen grunn til å bytte ut S2 med iPhone 5. Selv fikk jeg en S2 til jul i går, og kommer ikke til å bytte den ut før det faktisk blir nødvendig.

iPhone 5 er den sjette generasjonen iPhone. Hittil har det blitt sluppet en ny hvert år i juni-oktober. Har ikke hørt noe om når iPhone 6 (eventuelt iPhone 5S) skal komme, men det blir nok en gang rundt sommer/høst 2013.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Byttet nylig fra en HTC One X, av samme grunner som deg. Har hatt android i noen år nå og er litt lei. I tillegg var skjermen på One X litt i største laget for meg. Når det er sagt så er det en kjempe god telefon :) Det var utrolig deilig å komme tilbake til iOS som platform, og 4" skjerm på iPhone kler telefonen veldig,veldig godt. Jeg har alltid likt Apple sine browser opplevelser, og derfor er det litt artig at jeg syns Chrome leverer bedre som nettleser på iPhone 5 enn den gjorde på One X`en. Mindre skjerm til tross, er den en fryd å bruke.

Så jeg angrer ikke på at jeg gikk tilbake til iPhone.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis du er mye ute i kulda og har en iphone 5 så bør du ha denne i ei lomme nært kroppen/som er varm og god. Har ikke denne tlf selv men flere bekjente som har den melder om at tlf slår seg helt av når de ikke passer på å ha tlf på i ei varm lomme. (samtlige har ikke opplevd tilsvarende med tidligere utgaver av iphone)

Lenke til kommentar

Det billigste blir å kjøpe en ulåst iPhone hos Apple. Mange penger å slenge i bordet på dagen, men da har du ihvertfall betalt ned telefonen med en gang.

Med mindre Telenor disker opp med ett godt tilbud til deg da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...