BrehT1 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei Vurderer innkjøp av ny laptop, kjøpte en Acer i sommer men den har det kun vært krøll med. En Aspire 5750G, eneste måten jeg får brukt den på er uten den ene RAM-brikken på 4GB, slik at den kun kjører med 2GB RAM, nesten ubrukelig. Anyway... Hva bør jeg gå for? Hva er PC-verdens Toyota? Noe som "aldri" går feil? Har brukt HP i mange år, helt ok maskiner men viften går fort adundas. Acer vil jeg ikke ha igjen. Må innrømme at MAC frister, men det er mye penger synes jeg. Verdsetter stor diskplass, og en rask maskin generelt til surfing, streaming, videoavspilling. Ikke noe spilling eller annet heavy software. Link meg gjerne til sider hvor jeg kan få kjøpt MAC til den beste prisen også Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei Vurderer innkjøp av ny laptop, kjøpte en Acer i sommer men den har det kun vært krøll med. En Aspire 5750G, eneste måten jeg får brukt den på er uten den ene RAM-brikken på 4GB, slik at den kun kjører med 2GB RAM, nesten ubrukelig. Anyway... Hva bør jeg gå for? Hva er PC-verdens Toyota? Noe som "aldri" går feil? Har brukt HP i mange år, helt ok maskiner men viften går fort adundas. Acer vil jeg ikke ha igjen. Må innrømme at MAC frister, men det er mye penger synes jeg. Verdsetter stor diskplass, og en rask maskin generelt til surfing, streaming, videoavspilling. Ikke noe spilling eller annet heavy software. Link meg gjerne til sider hvor jeg kan få kjøpt MAC til den beste prisen også IBM er laptopens Rolls Royce. Acer har billige og raske pcr. Kvalitet varierer stort fram modell til modell, noen er laget veldig bra og noen dårlig. Det er ikke et merke som alltid er best så du må lese og se på forskjellige. IBM har veldig god byggekvalitet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Mac har meget god touchpad. Jeg er fornøyd med min Mac. De er dyrere, men holder også lengre. Operativsystemet er mindre krevende, så min gamle Mac med Intel Core 2 Duo oppleves som relativt rask. Du beholder en Mac lengre enn en Acer. Hvis du fordeler innkjøpsprisen utover antall år maskinen er brukbar, tror jeg ikke Mac fremstår som særlig dyr, faktisk. Pluss med Mac: Bra touchpad Praktisk tastaturlayout, med egne volumtaster i stedet for antikke taster som ScrollLock Kvalitet som varer lengre Mye bedre skjerm Magnetisk ladeplugg OSX er bedre enn Windows Minus med Mac Ikke så mange spill Økonomistudenter vil savne nummertastene til høyre på tastaturet. Dette er i hvert fall mine erfaringer. Endret 25. desember 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
BrehT1 Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 IBM er laptopens Rolls Royce. Acer har billige og raske pcr. Kvalitet varierer stort fram modell til modell, noen er laget veldig bra og noen dårlig. Det er ikke et merke som alltid er best så du må lese og se på forskjellige. IBM har veldig god byggekvalitet. Lenovo da? IBM solgte vel laptop-avdelingen sin for noen år siden til de? Takk for svar Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 ThinkPad eller noen av bedriftsmodellene til HP eller ASUS kan vel være noe å se på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 ThinkPad eller noen av bedriftsmodellene til HP eller ASUS kan vel være noe å se på. ja dette er jeg enig i. De businessmodellene til HP er konge, jeg hadde en av de beste før og det var topp kvalitet. ThinkPad er IBM. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 ... ThinkPad er IBM. Nei, ikke nå lenger. Nå heter det Lenovo ThinkPad. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 IBM solgte PC-avdelingen sin for en del år tilbake. Nå går de under navnet Lenovo, og byggekvaliteten er fortsatt god. Designen er gammeldags, og får tenåringsjenter med epler på hjernen til å hoppe baklengs. Acer er kjent som et billigmerke som gir mye for pengene, men kvaliteten er litt varierende. Asus har stort sett et gode rykte. Dell er gode, og tilbyr en fantastisk garanti. Apple lager PC-er med god byggekvalitet, og som stort sett er greie. HP sine billigmaskiner har typisk et dårlig rykte. Mye plast. De har dyrere maskiner som har veldig god byggekvalitet. Toshiba har jeg aldri hatt sansen for. Plastfølelse, og generelt litt merkelige. Kundesupport hos produsent (min personlige erfaring): Acer: Dårlig Dell: Meget bra Apple: Elendig - i hvert fall om man ikke har handlet fra apple.no Toshiba: Helt grei Asus: Helt grei Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Er i samme situasjon som LommeT1, jeg er ute etter en bærbar som holder i noen år. Men for meg er Mac utelukket. Pcen vil bli brukt til skole(og da programmering/kompilering), surfing, noe film og kanskje et spill i ny og ne om jeg kjeder meg på toget. Jeg har en stasjonær som hovedsaklig brukes til sistnevnte. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765235 Da vil vel denne være fin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå