MAroBO Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei. skal utdanne meg i forsvaret, og jeg har veldig lyst å være med på internasjonale operasjoner, hvilke "grener" er det mest sannsynlig at jeg blir dratt med til et konflikt område? FN? FSK/HJK? helst serriøse svar.. Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Tunge opptakskrav til styrkene du nevner bare så du er klar over det. Når jeg var på sesjon for 6 mnd siden fikk jeg beskjed om at Norge ikke deltar i utlandet for øyeblikket. Bortsett fra i Afghanistan, men der holder de på å trekke styrkene sine ut så de tar ikke inn nye folk. Fikk dog tilbud om utenlandstjeneste var av interesse ved endt førstegangstjeneste Lenke til kommentar
MAroBO Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 er klar over kravene, er klar over at jeg mest sannsynelig ikke klar det i første omgang, men fremtidige operasjoner? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Spesialstyrkene, TMBN, PING KPC, EBn, BFSG HRF, den nyoppstartede bataljonen i Troms muligens. Endret 25. desember 2012 av Distressor Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
omnom Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 TMBN/HRS på Rena av ordinære styrker. Ellers FSK/MJK/KJK +EBN og MDK. Det er vel disse som er først ut om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 EOD- og søkshundemiljøene er også relevante. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Ett tips er ofte at jo mindre miljø jo bedre. Telemark Bataljon er den avdelingen som har hatt flest ute i Afghanistan, om du i tillegg har en spesialiststilling innen bataljonene eller HRSen er etterspørselen enda større. Skarpskytter og sting har særlig etterspørsel. Greit å være klar over at det ikke nødvendigvis er like gøy å ha såppas stor belastning etter en stund. Lenke til kommentar
Diafragma Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Helt klart TMBN. I en graf på feks PRT-bidraget i Afghanistan, ville TMBN hatt en søyle tilsvarende 40%. Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Fornuftige soldater som er dyktige i sin tjenestestilling, kan tenke og ta initiativ på egenhånd, men også følge ordre når det trengs, som tar vare på egen helse, både fysisk og psykisk og som har gode holdninger moral og etikk er de som helst blir sendt ut i internasjonale operasjoner. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Altså, TMBN og spess.styrkene vil jeg tro er de som sender størst prosentvis del av styrken sin ut, da de er profesjonelle avdelinger, men med dem vil det jo som regel følge ett kobbel av støtteelementer også (CSS, BK osv.). Ellers har jo Panser og 2.BN hatt en del turer nedover til Afghanistan også. Men vil du være en av de første som reiser ut fra Norge, er det nok TMBN eller spess.styrker som gir best muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå