Ydidia Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei, jeg bare lurer på om hva max tiden er for å trene styrke. f.eks så trener jeg: Rygg, skuldre, traps, biceps. og denne samme trener jeg igjen på torsdag, men da bruker jeg flere baseøvelser da. uansett så hender at jeg trener fra 60 - 90 min kommer annpå om tingene jeg skal bruke er opptatt/ledig... så jeg lurer på om 90 min styrkeøkt er for mye selvom det er fordelt på alle musklene jeg trener og selvom jeg føler jeg har nok av energi liksom ? og plis bare svar på spørsmålet mitt, og ikke kritiser treningsplanen min ellernoe annet! Trenger ikke! Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det er alt for lenge! Du må ha tid til lekser og middag, unge mann! Men helt seriøst; om det er for lenge kommer helt an på. Noen klarer bare å gi maks i 45 minutter, noen har bare tid til 45 minutter, noen trenger 90 minutter og andre skravler i 120 minutter. Det viktigste er at du kommer deg dit, gjør det du skal uten for mye kødd og hold deg fokusert. Ta gjerne tid på pausene, for om settet var helt forjævlig tungt prøver du ikke på igjen etter 30-45 sek fordi du er "redd for å bli kald" etc, men vent heller 3-5 minutt (i baseløft som mark, bøy og benk - curls trenger ikke 5 min mellom sett) og hent deg inn igjen. Så lenge du ikke har noen spesielle regler på hvor lang pause du skal ha mellom hvert sett, that is. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 90 min er ikkje noko problem. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 daså ja ok takk du! bra svar! Jeg pleier som regel å ha 60-90 sekunder på alt... og når jeg regner det så skal liksom økta ta rundt 60 min så tror ikek det skal da være farlig.. Men takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå