Gå til innhold

Høy PACKET LOSS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når begynte problemet? Har det vært sånn hele tiden eller har det plutselig blitt slik?

Det er nok best å sjekke sitt eget utstyr før man kontakter telenor.

 

Stort sett skyldes høy/varierende ping og packet loss at man har noe kjørende på en eller annen maskin som makser ut linjen. Det kan være alt fra malware som søker etter andre maskiner å infisere på internett, til en P2P-klient som gjemmer seg i trayen og seeder til hele verdens befolkning.

 

 

Hvis alle maskinene dine kjører windows, går du over hver enkel maskin og åpner oppgavebehandling (Ctrl+Shift+Esc), går til Ytelse-fanen, og velger knappen det står "Ressursovervåkning" på.

Deretter går du til Nettverk-fanen i det nye vinduet som popper opp, og i listene over nettverksaktivitet kan du se hvilke programmer som laster mye opp og ned. Finn ut hva det er og avslutt det.

 

Prøv også å restarte alt nettverksutstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...