Gå til innhold

Lenovo S10e installere XP på SSD

finnipinni

Anbefalte innlegg

Maskinen har ikke optisk drive, og jeg har ikke en ekstern heller.

Vil installere XP clean på en SSD.

Har XP Sp3-cd og har lagt denne over på en minnepinne og satt BIOS til boot fra USB, men får ikke boot fra denne.

Er det noe jeg må gjøre, eller går det ikke an ?

Har søkt på dette med er vel noe jeg ikke fatter......

Setter stor pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke kopiere over XP fra en CD til en USB stikke fordi en USB stikke ikke er bootable. Det du kan gjøre er å bruke WinToFlash som jeg selv bruke da jeg installere XP på en PC. Dette programmet gjør USB stiiken bootable og kpoierer over alle filene fra XP CD'en.

Eventuelt kan du også bruke WinSetupFromUSB hvis du følger denne guiden.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Dessverre er det ikke så enkelt som å legge CD-en over på minnepennen.

Du kan laste ned Pendrivelinux (som man bruker til å installere Linux fra USB men det fungerer også med Windows) <a href="http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer-1.9.2.1.exe." class="bbc_url" title="" rel="nofollow">her</a>

Men først må du lage en .ISO av minnepennen. Så får du Pendrivelinux til å gjøre minnepennen bootable.

Forresten så skal BIOS-instillingene stå på "USB-HDD" og ikke "USB-FDD" eller noe annet.

Du kan laste ned programvare for å lage en ISO <a href="http://sourceforge.net/projects/iso-creator-cs/" class="bbc_url" title="" rel="nofollow">her</a>.

Lenke til kommentar

Jeg er nok ikke d e r enda.

Setter stor pris på hjelp, men forstår ikke likevel. Må nye ting med dråpeteller :)

Jeg har satt i en helt tom formatert SSD og bør vel bare kjøpe en USB DVDspiller.

Får jo ikke brukt den til noe da.

Men har jo ASUS-Pc'n som jeg kan bruke, og har lagen en ISO-fil av XP-CDen som ligger på pinnen.

Men den booter ikke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...