karro12345 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Siden min faglærer ikke er den mest hjelpsomme innenfor norskfaget, så tenkte jeg å spørre dere her.. Har dere noe som helst forslag til problemstilling om Knut Hamsun? Er åpen for alle forslag!! Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Siden min faglærer ikke er den mest hjelpsomme innenfor norskfaget, så tenkte jeg å spørre dere her.. Har dere noe som helst forslag til problemstilling om Knut Hamsun? Er åpen for alle forslag!! Hva er det som gjorde at verket hans 'Sult' ble til et unikt verk i samtiden hans. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Ville forsøkt å holde meg unna "Sult". Det er kanskje den kjedeligste av hans verker, dog det er en viktig bok i norsk litterær historie. Men dersom det er Hamsun som forfatter som står i sentrum for oppgaven, ville jeg heller valgt å skrive rundt for eksempel "Pan" som jeg syntes er mer spennende lesning. Problemstillinger kan være "Hvilken rolle spiller naturen i romanen Pan?" eller "Hvordan bryter Pan med de litterære tradisjoner i Norge i sin samtid?" Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg har ikke stor kunnskap om Knut Hamsun, men lærerne mine har lagt stor vekt på at Sult er det første verket som er regnet som modernistisk. Det er jo ganske kult. Lenke til kommentar
karro12345 Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg tror kanskje jeg velger Sult, siden jeg er godt igang med å lese denne boka, men problemstillingen kan kanskje bli vanskelig?Eller... hva syns dere kanskje om denne: Hvordan er "Sult" typisk som et modernistisk verk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå