OLSUS Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei jeg har nå bestillt ny pc med ssd, og jeg ønsker å få hovedharddisken fra den jeg har nå til ny pc, og jeg vil tømme den helt før jeg setter den i ny pc. hvordan fjerner jeg alt fra den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det spørs om du skal bruke disken som lagringsdisk eller installere Windows på den? Lagringsdisk: Ta opp Diskbehandling (se min signatur), og slett alle partisjoner. Lag så ny partisjon. Installere Windows: Fra instalasjonsprogrammet gjør man det samme, sletter alle partisjoner og lager nye etter ønske. For orden skyld kan jeg nevne at dette ikke sletter filene, men i praksis er disken helt tom. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Bare å formatere. Da forsvinner alt. Men det kan gjenoppretes hvis du har lyst, ved bruk av spesiell programvare. Eller mener du å fjerne alt, så ingen klarer å gjenopprette gamle filer? Det er nyttig hvis du gir bort harddisken til noen andre. I så fall laster du ned DBAN, den er grundig. Endret 25. desember 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
OLSUS Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 forsto ikke helt. jeg skal bruke hardisken som er nå er hovedharddisk,og enseste på på pcen jeg bruker nå, og jeg har lyst til å tømme den helt før jeg bruker den som annenharddisk på ny pc. er det mulig å fjerne alt ved hjelp av pcen jeg bruker nå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det er mulig, men unødig tungvindt. Vanskelig å se behovet så lenge det er du selv som skal bruke disken (dvs du skal ikke gi fra deg disken og er ikke redd for at andre skal få tak i dine private filer). Det enkleste er å sette den i den nye PCen, og bruk Diskbehandling. Lenke til kommentar
OLSUS Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 ok da gjør jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå