the_dude89 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei! For et par uker siden var jeg så uheldig at jeg sølte en kopp kaffe i tastaturet til den bærbare dataen min. Dette skjedde ved at jeg greide å vikle en ledning rundt kaffekopppen, og da jeg gjorde en brå bevegelse kom det kaffe i tastaturet. Dette kortsluttet hele greien. Selvforskyldt uhell med andre ord. Jeg var noe usikker på vilkårene i forsikring, men husket at jeg fikk gratis pc-forsikring inkludert i avtalen med DnB. Da jeg ringte dem fikk jeg imidlertid opplyst at dette ikke var dekket. Tenkte at jeg skulle kjøpe ny pc nå med en bedre forsikring. Ved å lete litt på nettet fikk jeg opp denne: http://www.econa.no/pc-forsikring Dette er en forsikring som er identisk med den jeg allerede har gjennom akademikerne. Det som er noe overraskende er det vedlagte bildet (en kaffekopp veltet i et tastatur). Har DnB feilopplyst meg i den forrige saken? Eller er dette bare misvisende markedsføring av forsikringen til DnB av Econa? Eller går det rett og slett på at jeg veltet kaffen på egenhånd. Ser jo at dette veldig lett kan misbrukes dersom folk velter kaffe i dataen med vilje. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det kan være flere forskjellige grader av PC-forsikring hos samme forsikringsselskap, så det kommer helt an på hva som står i forsikringsvilkårene du mottok da du tegnet forsikringen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg finner i :https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/no/privat/bfa/7203_Produktark_PCforsikring_akademikerstudenter_0112_ne.pdf "4. Hvilke skader som erstattes Med skade forstås også tap av PC og MAC Alle skader som inntreffer plutselig og uforutsett med unntak av skade:" Plutselig og uforutsett er jo for gjenstanden jf FINKN, slik at DNB vil tape den. Hvis du ikke fikk noe avslagsbrev så ville jeg kanskje ventet 1 måned eller to for at de skulle oversitte fristen om å sende varsel om adgang til nemdsbehandling og så sendt klage til selskapet, om de sier nei, så sendt FINKN. Lenke til kommentar
the_dude89 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Har ikke meldt skaden enda i og med at jeg ringte dem og kundebehandleren ga meg et kontant nei. Jeg skal ringe dem i morgen for å kontrollsjekke, eller bør jeg bare sende skademeldingsskjema? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Send skademeldingsskjema. Henvis til FINKN-vedtaket her og si at du anser avtalevilkåret om "plutselig og ytre" til å gjelde PCen, og ikke deg, og at en kaffeskvett utvilsomt er "plutselig og ytre" for PCen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Forsikring som ikkje dekker den type skader er ikkje mykje verd. Kombinert med fallskader er det sikkert det vanlegaste problemet. Lenke til kommentar
the_dude89 Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Takker for svar! Da satser jeg på at ærlighet varer lengst og at jeg får utbetalt en liten sum Lenke til kommentar
holar Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hvordan gikk det? Vi fikk dekket en pc hvor 5 åringen helte såpevann i tastaturtet. Lenke til kommentar
erlendsellie Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Innboforsikringen dekker som regel bare uforutsette skader. For eksempel hvis noen andre enn deg sølte kaffe i maskina, ville det sannsynligvis blitt dekket, men om du selv sølte kaffe, dekkes det ikke. Lenke til kommentar
the_dude89 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg fikk dekket dette Ærlighet varte i dette tilfellet lengst. 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 jepp, har en kompis som driver å heller vann på sine når han går lei de, er det rart forsikringsselskap må ha detektiver? ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå