Gå til innhold

Kaffesøl i bærbar pc. Dekker forsikring dette?

the_dude89

Anbefalte innlegg

Hei!

For et par uker siden var jeg så uheldig at jeg sølte en kopp kaffe i tastaturet til den bærbare dataen min. Dette skjedde ved at jeg greide å vikle en ledning rundt kaffekopppen, og da jeg gjorde en brå bevegelse kom det kaffe i tastaturet. Dette kortsluttet hele greien. Selvforskyldt uhell med andre ord.

Jeg var noe usikker på vilkårene i forsikring, men husket at jeg fikk gratis pc-forsikring inkludert i avtalen med DnB. Da jeg ringte dem fikk jeg imidlertid opplyst at dette ikke var dekket.

Tenkte at jeg skulle kjøpe ny pc nå med en bedre forsikring. Ved å lete litt på nettet fikk jeg opp denne:

http://www.econa.no/pc-forsikring

Dette er en forsikring som er identisk med den jeg allerede har gjennom akademikerne. Det som er noe overraskende er det vedlagte bildet (en kaffekopp veltet i et tastatur). Har DnB feilopplyst meg i den forrige saken? Eller er dette bare misvisende markedsføring av forsikringen til DnB av Econa? Eller går det rett og slett på at jeg veltet kaffen på egenhånd. Ser jo at dette veldig lett kan misbrukes dersom folk velter kaffe i dataen med vilje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner i :https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/no/privat/bfa/7203_Produktark_PCforsikring_akademikerstudenter_0112_ne.pdf

"4. Hvilke skader som erstattes

Med skade forstås også tap av PC og MAC

Alle skader som inntreffer plutselig og uforutsett med

unntak av skade:"

Plutselig og uforutsett er jo for gjenstanden jf FINKN, slik at DNB vil tape den. Hvis du ikke fikk noe avslagsbrev så ville jeg kanskje ventet 1 måned eller to for at de skulle oversitte fristen om å sende varsel om adgang til nemdsbehandling og så sendt klage til selskapet, om de sier nei, så sendt FINKN.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...