Jonas C Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Heisann alle sammen, god jul! Etter at jeg flyttet inn i min nye leilighet har jeg hatt litt problemer med nettet. Natt til den 24. desember bestemte nettet mitt seg for å slutte å fungere. Nettet vårt går igjennom Canal Digital, og det er desverre liten mulighet til å endre det. Uansett, ruteren jeg har er en Thomson TCM 470. Etter litt roting på mobilnettet fant jeg feilsøkningssiden til ruteren på canal digital sine sider. Alle lysene blinker og/eller lyser, unntatt online-lyset, som er mørkt. I følge Canal Digital sine sider betyr dette at modemet er stengt. Er det noen som har erfaring med lignende, eller en løsning? Kundeservice åpner ikke før på torsdag, så hadde vært greit å få det opp igjen snart. Midlertidig har jeg lånt nettet til naboen. I et forsøk på å få internett på stasjonæren har jeg koblet meg opp til nettet dems med laptopen, og deretter kjørt ethernet-kabel fra laptop til stasjonær. Dette funket i mitt gamle hus, og jeg har såklart skrudd på delings-alternativet under nettverks-innstillingene. Noen som har råd her, uten at jeg må gjøre noe med naboens nett? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 For å fikse modemforbindelsen, så kan du prøve å resette modemet (lite hull på baksiden i >10 sek). Pass også på at signalkabel (coax) sitter godt tilskrudd. Når det gjelder deling på de to maskinene, så sjekk hvilke ipadresser og gateway du har på det kablede nettverket. Tror det skal være 192.168.0.x og 192.168.0.1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå